klon palmowy

Jak nawozić klon palmowy?
flora - specjalista Tipy.pl

Klony to bardzo wytrzymałe drzewa. O dziwo, nawet pochodzący z Dalekiego Wschodu klon palmowy potrafił przystosować się do panujących w naszym kraju warunków pogodowych. Z tego powodu nie ma potrzeby nawożenia tej rośliny, a jeśli już się na to zdecydujemy, należy wykazać się sporą dawką ostrożności. Więcej informacji na ten temat znajdziesz poniżej.
1
Jeśli to naprawdę konieczne, wczesną wiosną zastosujmy małą dawkę nawozu przeznaczonego dla rododendronów lub iglaków.
2
Klon palmowy należy za to chronić przed mrozem i wilgocią. Wymaga zacisznych stanowisk, a przez kilka pierwszych lat po posadzeniu należy osłaniać go przed wiatrem i mrozem. Wiatr jest dla klonu palmowego szczególnie niekorzystny. O ile może on znieść mróz od -23 do -29 stopni Celsjusza, o tyle absolutnie konieczne jest zabezpieczenie go przed silnym wiatrem, np. przy pomocy specjalnego płotka.
3
Klon palmowy również bardzo podatny na ataki grzybów. Z tego powodu należy chronić go fungicydami, mogą to być preparaty ekologiczne, np. wyciąg z pestek grapefruita. Podlewamy nimi klon kilkukrotnie, w okresie od wiosny do jesieni. Fungicydy należy stosować profilaktycznie, nie czekając aż roślina zostanie zaatakowana przez grzyby.
4
Jeśli jednak zdarzy się tak, że klon padnie ofiarą choroby grzybowej, należy niezwłocznie usunąć wszystkie zainfekowane pędy i zastosować oprysk preparatem Topsin, Sportak Alpha lub Previcur Energy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane