wiszący regał na kwiaty

Jak zrobić wiszący regał na kwiaty i zioła?

MahrianMahrian - specjalista Tipy.pl
wiszący regał na kwiaty
1 z 10
Taki zestaw wiszących półek doskonale sprawdzi się w kuchni (w roli regału na zioła) lub w każdym innym wnętrzu, które potrzebujemy ożywić odrobiną zieleni . Jego wykonanie nie nastręcza zbyt wiele trudności, pod warunkiem, że dysponujesz takimi narzędziami jak wyrzynarka i wiertarka. Zakładam, że jako szanujący się majsterkowicz masz taki sprzęt w swoim domowym warsztacie, możemy więc przejść do zasadniczej części tej porady, a mianowicie instrukcji jak zrobić wiszący zestaw półek pokazany na zdjęciu obok.
1
wiszące półki na kwiaty - krok 1
Pięć identycznych desek w wybranym przez ciebie rozmiarze(tutaj o długości 90 cm i grubości około 2 cm) połóż jedna na drugiej. Zaznacz na nich miejsca, gdzie mają znaleźć się otwory na doniczki oraz na linę. Pomiędzy poszczególnymi otworami na doniczki odstęp powinien wynosić około 5 cm, a otwory na linę muszą być oddalone od krawędzi desek o około 2,5 cm.
2
wiszące półki na kwiaty - krok 2
Kluczowe dla tego projektu jest takie wywiercenie otworów, żeby wszystkie znalazły się w jednej linii. Dlatego zamiast odmierzać i wiercić w każdej desce z osobna, ułóż je jedna na drugiej, zabezpiecz przed przesunięciem i nawierć małe otwory przez cały stos w miejscach, gdzie mają znaleźć się otwory na doniczki. Posłużą ci one jako wskazówka w kolejnych krokach.
3
wiszące półki na kwiaty - krok 3
Teraz przyda ci się wiertarka z wiertłem w kształcie walca przeznaczonym do wiercenia w drewnie. Sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje. Wiercenie otworów o dużej średnicy wiąże się z dużym tarciem, dlatego bardzo istotne jest zabezpieczenie desek z obu stron imadłami. Polecam wiercić dwie deski naraz. Układamy je jedna na drugiej i zabezpieczamy po bokach. Ustawiamy wiertarkę na najwyższe obroty i trzymamy obiema rękami. Kierujemy wiertło prostopadle do desek i wiercimy powolnym, jednostajnym ruchem.
4
wiszące półki na kwiaty - krok 4
Czas nawiercić otwory na linę. Musi ona wchodzić w nie ciasno, żeby można było założyć zapinki zabezpieczające deski przed zsuwaniem się. Wywierć po jednym otworze w każdym z czterech rogów desek.
5
wiszące półki na kwiaty - krok 5
Wygładź powierzchnię desek. Najszybciej zrobisz to szlifierką. Krawędzie możesz też wygładzić papierem ściernym o ziarnistości 220.
6
wiszące półki na kwiaty - krok 6
Przewlecz linę przez poszczególne otwory i zawiąż u dołu supeł.
7
wiszące półki na kwiaty - krok 7
Powieś regał w miejscu, które jest w stanie wytrzymać takie obciążenie. Wypoziomuj półki (użyj poziomicy) i umieść je w równej odległości od siebie.
8
wiszące półki na kwiaty - krok 8
Zabezpiecz półki przed zsuwaniem się za pomocą plastikowych zapinek. Umieść je pod półkami – po 2-3 sztuki pod każdym otworem na linę. Dzięki temu deski nie zsuną się nawet pod ciężarem doniczek. Końce zapinek obetnij.
9
wiszące półki na kwiaty - krok 9
Na koniec umieść doniczki z kwiatami/ziołami w przygotowanych otworach.
Strona 1 z 10

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

miszko
21.01.2019
Mega kreatywny! No i chyba tak sobie posadzę pomidorki już niedługo, a potem wsadzę w doniczki zioła, żeby cały czas coś tam rosło. Nie po to mamy w domu tyle narzędzi, żeby leżały w garażu. trzeba działać ;) No i to bardzo fajne hobby!
grrrrrażynka
09.04.2014
Faaajny... tylko trzeba mieć wiertarkę ;( próbowaliście zrobić podobny regał innym sposobem?