Jak zrobić nakrapiane pisanki z masy papierowej?

agnieszka_d - specjalista Tipy.pl
1 z 7
Sposobów na robienie pisanek jest na świecie tyle, że choćbyś na każdą Wielkanoc wykorzystywał inną metodę, nie byłbyś w stanie wszystkich wypróbować. Zresztą już dawno przestano robić je li tylko z wydmuszek prawdziwych jaj. Dziś chciałabym zaprezentować ci, jak w prosty sposób można wykonać je masy papierowej. Jeśli chcesz, by nie tylko pięknie wyglądały, ale także ładnie pachniały, nie żałuj im swoich ulubionych perfum.
P

szary papier, stare gazety, gruba taśma klejąca, taśma malarska, naczynie do rozrobienia masy, pędzel, klej do tapet, farba w wybranym kolorze (tu: o odcieniu miętowym), czarna farba lub marker, pędzel, opcjonalnie: perfumy

1
Pognieć gazety, po czym uformuj z nich dwie kulki. Będą to połówki twojej pisanki. Połącz je ze sobą za pomocą taśmy malarskiej. Potem nakładaj kolejne warstwy papieru - w ten sposób nadasz pisance odpowiednią formę. Teraz oklej jajko taśmą samoprzylepną. W ten sposób powstanie forma, dzięki której zrobisz pisanki.
2
Szary papier potnij na paski, a następnie oklejaj nimi formę, używając do tego kleju do tapet. Pamiętaj, by poszczególne paski przykładać równo jeden przy drugim. Aby pisanka się udała, musisz nałożyć 4 warstwy takiego papieru. Kiedy to już zrobisz, pozostaw jajko do wyschnięcia. Następnie przetnij pisankę na dwie części i delikatnie zdejmij z formy dwie połówki skorupek.
3
Obie połówki połącz ze sobą taśmą malarską, nałóż jeszcze jedną warstwę szarego papieru i odczekaj aż pisanka wyschnie. W ten sam sposób zrób kolejne pisanki.
4
Pomaluj swoje pisanki wybraną wcześniej farbą. Tutaj jest to akurat farba w bardzo modnym od kilku sezonów kolorze miętowym. Poczekaj, aż wszystko dobrze wyschnie.
5
Kiedy miętowa farba wyschnie, możesz zabrać się za robienie wzorków na pisankach, w tym wypadku kropek czy też raczej dość nieregularnych ciapek. Ponownie odczekaj, aż farba wyschnie.
6
Gdy pisanki całkowicie wyschną, spryskaj je swoimi ulubionymi perfumami i umieść w koszyczku. Gotowe!
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Zdobienie pisanek
kraszanki
wielkanocne dekoracje

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

peł_peł
09.04.2014
Łał... Słodziuchne, bardzo kropeczkowe jajeczka.. i takie łatwe do zrobienia