Jak wyhodować ananasa w domu?

angel11 - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Lubisz egzotyczne rośliny? Jeśli tak, zasadź w swoim domu ananasa. Dojrzały owoc kupisz w sklepie już za kilka złotych. Potem wystarczy tylko oddzielić pióropusz (tzw. rozetę) od reszty i zabrać się za ukorzenianie ananasa. Wprawdzie na efekt swojej pracy trochę poczekasz - nowy ananas może pojawić się nawet dopiero po dwóch latach - ale myślę, że warto go zasadzić. Już nim pojawi się owoc, cała roślina będzie stanowić oryginalny element wystroju twojego pokoju.
P

stary ananas, nóż, szklanka, woda, doniczka, ziemia

1
Chwyć górną część ananasa (rozetę z liśćmi) i zdecydowanym ruchem zacznij ją “odkręcać”. W ten sposób oddzielisz rozetę od owocu. Wbrew pozorom, nie potrzeba tutaj aż tak wiele siły.
2
Oczyść rozetę z nadmiaru liści. Najważniejsze jest to, by w dolnej części rozety uzyskać ok. 2-3 cm niepokrytego liśćmi pędu.
3
Odetnij od spodu rozety nadmiar miąższu z owocu. Jeśli zobaczysz białe kropki na dole - są to właśnie guzki korzeniowe.
4
Tak przygotowaną rozetę umieść w szklance z wodą. Wymieniaj wodę co kilka dni do czasu, aż ananas wypuści korzonki. Powinno to nastąpić po ok. 10 dniach.
5
Kiedy pojawią się korzonki, możesz zabrać się za przesadzanie ananasa do doniczki. Zadbaj o to, by do miejsca, w którym stoi, docierało sporo słońca.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Matura88
08.01.2016
@kierowniczka
Widzisz jak mało wiesz? A słonia potrafisz pokolorować?
kierowniczka
07.01.2016
Dlaczego o roślinach pisze się "hodować" ,przecież rośliny uprawiany, a hodujemy zwierzęta
Bodo
07.01.2016
O dwoch rzeczach nalezy pamietac przy chodowli ananasa. Albo duzo swiatla w domu aslbo trzeba go przesadzic do ogrodu ale nie wczesniej niz 19 Maja - jezeli rok bedzie cieply i sloneczny mozemy miec owoc-- uwaga wiele ananasow ma wyrwane w srodku male listki i te napewno nie beda rosly
bart
07.01.2016
a jak ma owocować .... a zapyla ktoś kwiat ??
wrc
07.01.2016
Kilkukrotnie udało mi się ukorzenić dziada...nigdy nie udało mi się uzyskac owocu.
Powodzenia wszystkim! :)
ananasa
07.01.2016
Wcale nie jest to taka łatwa uprawa jak to przedstawiono powyżej. Uprawiałem ananasa lata temu... co z tego, że pióropusz rósł kilka lat i był ładny jak nawet nie miał zamiaru zakwitnąć i zwyczajnie po latach obumarł. Więcej nie mam zamiaru próbować hodować ananasa, bo to strata czasu, miejsca...
ja
07.01.2016
chyba korzonki a nie kiełki?
luchrenka1939
12.11.2014
MAM ANANASA W DONICZCE ,RASNIE JUZ 5 LAT ALE NIE OWOCUJE,
Besia <3
11.04.2014
Niesamowite, pierwszy raz widzę coś takiego :o już lecę do sklepu po ananasa, muszę koniecznie spróbować :)