laptop

Jak kupić laptopa?

MoniaMonia - specjalista Tipy.pl
Laptop w rzeczywistości może nigdy nie zastąpić prawdziwego komputera. Jednakże dobry laptop może być doskonałym dodatkiem, który znacznie ułatwi ci pracę, a czasem nawet umili dłuższą podróż. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci wybrać odpowiedniego laptopa dla siebie.
1
Sprawdź co o danych modelach laptopa, piszą czasopisma komputerowe zwróć uwagę na informacje o niezawodności konkretnych marek oraz zadowoleniu z nich klienta. Wybierz markę w oparciu o cenę, jakość i gwarancję.
2
Określ podstawowe parametry, jakich potrzebujesz: procesor laptopa, ilość pamięci RAM oraz wielkość twardego dysku.
3
Wybierz rodzaj wyświetlacza. Jeśli twój budżet jest bardzo ograniczony, wybierz dual-scan. Jeśli oczekujesz najlepszej jakości obrazu (zwłaszcza w trudnych warunkach) i jak najszybszej odpowiedzi, wybierz aktywną matrycę. Musisz jednak wiedzieć, że wiąże się to jednocześnie z krótszym życiem baterii (szybszym jej zużywaniem podczas pracy bezprzewodowej). Wybierz HPA, jeśli twój budżet wyklucza zakup najdroższego sprzętu, a będziesz go używać w trudnych warunkach oświetleniowych i chcesz maksymalnie wydłużyć żywotność baterii.
4
Porównaj wagę modeli, które bierzesz pod uwagę. Pomyśl jak często i jak daleko będziesz musiał nosić komputer i weź to pod uwagę dokonując wyboru.
5
Określ rozmiar wyświetlacza, jaki chciałbyś mieć. Pamiętaj, że im większy wyświetlacz, tym wyższa cena, waga i objętość.
6
Jeśli waga ma większe znaczenie niż cena, niezawodność, żywotność baterii i łatwość użytkowania, wybierz model jak najbardziej wygodny do noszenia.
7
Kup model z wbudowanym CD-ROM i stacją dyskietek, jeśli wygoda jest ważniejsza niż niezawodność. Rozważ zakup modelu z wyjmowanym napędem wewnętrznym, daje to więcej możliwości.
8
Wypróbuj czy wybrany model i jego klawiatura są wygodne w użyciu. Wybierz urządzenie wskazujące - Touchpad używany przez wielu producentów lub Point Stick używany głównie przez IBM i Toshiba.
9
Upewnij się, że laptop wyposażony jest w baterię litowo – jonową. Bądź sceptyczny wobec zapewnień producentów o długości życia baterii.
10
Zdecyduj jakie oprogramowanie chcesz mieć.
11
Wybierz długość gwarancji i napraw serwisowych, jaka będzie dla ciebie wystarczająca.
?

Wskazówki
* Touchpad jest bardziej niezawodny niż Point Stick.
* Kup laptopa z napędem DVD-ROM, jeśli chcesz oglądać filmy w trakcie podróży.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

czysczenie ekranu laptopa
powolny laptop
BIOS

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane