Jak zrobić świąteczną kartkę z zajączkiem?

angel11 - specjalista Tipy.pl
1 z 21
Okres wielkanocny to czas spotkań z bliskimi i składania sobie - mam nadzieję, że przeważnie szczerych - życzeń. Nie wszystkich oczywiście uda nam się odwiedzić. Dlatego też ktoś bardzo mądry wymyślił wysyłanie kartek z życzeniami. I choć dziś rywalizować muszą one z życzeniami telefonicznymi, smsowymi i e-mailowymi, nadal nie ma to jak piękna, papierowa pocztówka, którą bliska nam osoba wyciągnie ze skrzynki, by potem postawić w widocznym miejscu. Będzie jeszcze milej zaskoczona, gdy taką kartkę zrobimy samemu.
P

czysta kartka na życzenia (lub po prostu złożony kawałek bristolu), samoregenerująca mata do cięcia z podziałką, nożyczki, skalpel, klej, dwustronna taśma klejąca (opcjonalnie), ołówek, czarny długopis, gumka do mazania, pianka dystansowa 3d dwustronnie samoprzylepna, po jednym arkuszu papierów w kolorach: jasny brąz, ciemny brąz, róż, biel, 2 arkusze wybranego kolorowego papieru (na pisankę)

1
Na początku weź pustą kartkę na życzenia oraz arkusz białego papieru, na którym potem naszkicujesz zajączka. Obrysuj kontury kartki, dzięki temu łatwiej będzie ci ocenić, jak dużego zajączka musisz narysować.
2
Na odrysowanym od kartki obszarze naszkicuj kształt jajka. Będzie to tułów zajączka.
3
Następnie dorysuj uszka, pyszczek, łapki, ogon oraz stopy.
4
Wytnij tułów zajączka, a potem osobno uszka oraz ogonek (będzie ci potrzebny później).
5
Przyłóż tułów do brązowego arkusza, obrysuj go ołówkiem, po czym wytnij starannie.
6
Teraz połóż biały szablon na brązowym tułowiu. Posługując się naszkicowanymi na szablonie liniami, natnij łapki zajączka. Wymaż ewentualne ślady po ołówku.
7
W podobny sposób odrysuj i wytnij zgięte uszko zajączka. Umieść biały szablon na brązowym uszku i - zgodnie ze szkicem - zrób nacięcie w jego zgięciu. Jeśli pozostały jakieś ślady po ołówku, wymaż je.
8
Sięgnij po białe szablony uszek i wytnij ich wewnętrzne części (jak na zdjęciu).
9
Weź odseparowane przed chwilą wewnętrzne części białych uszu, a także wycięty wcześniej ogonek. Przyłóż je do kawałka jasnobrązowego arkusza, obrysuj ołówkiem i wytnij. Wymaż pozostałości po ołówku.
10
Naklej jasnobrązowe części uszu na ciemnobrązowych. Sięgnij po białą kartkę, z której wyciąłeś tułów zwierzątka. Posłuży ci ona jako szablon. Nanieś klej na uszy i ogon zająca i umieść je w odpowiednim miejscu wewnątrz szablonu.
11
Następnie umieść wycięty z brązowego papieru tułów zajączka wewnątrz szablonu i delikatnie go dociśnij, by dobrze się przykleił do uszek i ogonka. Usuń szablon.
12
Sięgnij po biały szablon z tułowiem zajączka i wytnij narysowane na nim łapki.
13
Odrysuj łapki na brązowym papierze i wytnij je. Następnie na jasnobrązowym arkuszu naszkicuj coś na wzór śladów. Wytnij je i przyklej do łapek.
14
Aby nadać łapkom trójwymiarowości, przymocuj do nich kawałki pianki dystansowej. Przyklej łapki do tułowia zajączka.
15
Na różowym arkuszu narysuj małe serduszko. Wytnij je, będzie to nosek zajączka.
16
Przyklej serduszko w odpowiednim miejscu. Następnie narysuj czarnym pyszczek i oczka zwierzątka.
17
Na papierze w wybranym kolorze narysuj małe jajko. Będzie to pisanka trzymana przez zajączka.
18
Wytnij pisankę i ozdób ją według uznania.
19
Umieść kawałek dwustronnej taśmy z tylnej strony lewej łapki zajączka (jak na zdjęciu).
20
Przymocuj do taśmy pisankę tak, by patrząc z przodu - znajdowała się za łapką zajączka. Teraz wystarczy tylko przykleić zajączka do czystej kartki na życzenia, napisać na niej kilka miłych słów i wysłać bliskiej osobie. Na pewno bardzo się ucieszy!
Strona 1 z 21

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Kamka
22.04.2014
Zgadzam się, samodzielnie wykonane kartki są lepsze od gotowych. Przecudowny zajączek :)
pinionka
17.04.2014
Urocza karteczka. Na pewno bliskiej osobie zrobi się miło, jeżeli otrzyma własnoręcznie wykonaną kartkę. Taka ładna, miła pamiątka.