3 proste przepisy na naturalne kosmetyki z mleka kokosowego
prozaczek - specjalista Tipy.pl

Mleko kokosowe to źródło wielu zbawiennych dla naszego organizmu właściwości. Dziś chciałabym zaprezentować trzy sposoby na zastosowanie go podczas kąpieli. Poczuj się jak Kleopatra (cóż z tego, że akurat ona kąpała się w mleku kozim) i zrób sobie kokosowe SPA. Dodaj mleko do kąpieli, umyj ciało i włosy żelem przygotowanym na jego bazie, skorzystaj też ze specjalnego scrubu.
1
Żel do mycia ciała i szampon

składniki:
¼ szklanki pełnotłusteego mleka kokosowego,
⅓ szklanki mydła z oliwy z oliwek w płynie,
kilka kropli olejku eterycznego (np. lawendowego)

Wlej wszystkie składniki do butelki, zakręć ją i zmieszaj wszystko dokładnie. Pamiętaj, że mieszanina ta ma tendencję do rozwarstwiania się, dlatego też musisz wstrząsnąć butelką przed każdym użyciem. Korzystaj z tego kosmetyku jak ze zwykłego żelu do kąpieli. Co ciekawe, możesz go użyć też jako szamponu.
2
Mleczko do kąpieli

składniki:
½ szklanki płatków owsianych,
1 ½ szklanki mleka kokosowego,
1 łyżka miodu

Zmiksuj ze sobą wszystkie podane składniki. Tak przygotowaną mieszaninę wlej do wanny napełnionej wodą. Mleczna kąpiel doskonale cię zrelaksuje i wspaniale nawilży skórę.
3
Scrub do ciała

składniki:
½ szklanki mleka kokosowego,
½ szklanki brązowego cukru (np. turbinado),
1 łyżka oleju kokosowego

Zmieszaj dokładnie mleko kokosowe z cukrem. Następnie dodaj do mieszaniny łyżkę oleju kokosowego i ponownie wymieszaj. Teraz wystarczy tylko wmasować okrężnymi ruchami scrub w ciało, po czym spłucz go wodą. Twoja skóra będzie niesamowicie gładka i pachnąca.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Iwona
27.05.2020
Witam, gdzie mozna kupić lub jak zrobić mydlo z oliwy z oliwek w plynie?