wykrywacz metali

Jak zrobić wykrywacz metali?

PartusiaPartusia - specjalista Tipy.pl
Zrobienie wykrywacza metali jest bardzo proste. Wielu z nas ma przedmioty niezbędne do wykonania wykrywacza niemal w zasięgu ręki. Wykonanie go zajmie ci zaledwie 30 minut. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić wykrywacz metali, krok po kroku.
P

* Tanie słuchawki
* Płyta CD-R i DVD-R
* Bateria 9 V
* Taśma izolacyjna
* Klej
* Nożyczki
* Kalkulator (nie zasilany na baterie słoneczną)

1
Weź niedrogie słuchawki (takie jak do walkmana) i przy pomocy nożyczek odetnij wejście. Przed odcięciem upewnij się, czy zostawisz odpowiednio długi przewód.
2
Zdejmij osłonę z przewodu, odsłaniając po 10 cm kabli, w każdym przewodzie powinien znaleźć się jeden miedziany i jeden kolorowy kabel. Z każdego przewodu będziesz mieć zatem po dwa kable – będzie to 1 miedziany drut i 1 drut kolorowy. Większość słuchawek ma w jednym przewodzie kabel czerwony i miedziany, w drugim niebieski i miedziany.
3
Umieść odrobinę kleju w dowolnym miejscu na tylnej stronie płyty DVD-R (tam gdzie znajdują się napisy). Przyklej do niej miedziany przewód od słuchawek, który znajdował się w parze z kablem niebieskim. Nie klej kolorowych przewodów, będą one wykorzystane w dalszej części. Poczekaj aż klej wyschnie, a następnie oklej miedziany kabel taśmą izolacyjną, omijając miejsce, gdzie znajduje się klej.
4
Umieść teraz kroplę kleju na tylnej stronie płyty CD-R i powtórz krok 2. Z tym wyjątkiem, że do płyty przyklejasz miedziany drut, który znajdował się w parze z kablem czerwonym. Nie klej czerwonego przewodu. Ponownie obklej wolne końce drutu taśmą izolacyjną, pomijając miejsce styku z płytą.

W ten sposób uzyskałeś dwie płyty CD i DVD z połączonymi do nich miedzianymi przewodami i dwa wolne kolorowe kable: czerwony i niebieski.
5
Weź 9 V baterię. Używając taśmy izolacyjnej, podłącz do niej kolorowe przewody – niebieski do minusa (-) i czerwony do plusa (+). Taśma powinna mocno przymocować przewody na miejscu.
6
Włącz kalkulator i umieść go na środku płyty CD-R. Użyj izolacji i przymocuj go do płyty w miejscu, gdzie przyklejony jest drut.
7
Umieść płytę DVD-R bezpośrednio na kalkulatorze stroną, do której przymocowany jest drut. Strona płyty z nadrukiem powinna znajdować się przodem do kalkulatora.
8
Za pomocą taśmy izolacyjnej połącz obie płyty ze sobą. Upewnij się, że są ze sobą mocno sklejone. Kalkulator musi być ciasno ułożony między nimi.
9
Umieść baterię bezpośrednio na płycie DVD-R na środku, po czystej stronie. Przymocuj ją solidnie za pomocą taśmy izolacyjnej.
10
Załóż słuchawki. Przenieś urządzenie nad obszar, gdzie chcesz znaleźć jakiś metal. Usłyszysz zakłócenia, kiedy będzie znajdował się nad metalem. Dzięki temu urządzeniu znajdziesz ukryte przedmioty na głębokości 15 – 20 cm.
?

Wskazówki
* W jaki sposób działa wykrywacz metalu? Kalkulator wytwarza fale radiowe. Znajdujący się w pobliżu metal, może spowodować ich zakłócenie. Kalkulator wytwarza fale radiowe, które wzmacniane są przez płytę CD-R, a następnie odbijane przez DVD-R. Kiedy metal jest obecny w pobliżu, zakłócenia przekazywane są do słuchawek, które odbierają sygnał.
* Nigdy nie zostawiaj dzieci bez opieki rodziców podczas robienia tego urządzenia. Robisz to na własne ryzyko.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Magnes
charakter pisma
nadawanie wiadomości alfabetem Morse'a

Komentarze (12)

* Pola wymagane

remi
06.03.2015
płytka drukowana jest odpowiedzialna :)
Szybki
28.01.2015
który element kalkulatora jest odpowiedzialny za wytwarzanie tych fal radiowych??
gong
27.05.2014
nie ma to jak powielać bzdury !!!
równie dobrze można szukać metali mąką ziemniaczaną.....rozsypywac po plaży i tam gdzie zbierze się jej więcej to jest metal... ;)
tymek
03.03.2014
prawdziwe wykrywacze nie są drogie, może nie ma sensu bawić się w akie nieprofesjonalne.
Baron
15.01.2012
Da się przerobić kalkulator z baterią słoneczną na z baterią zwykłą 4,5v?
ja
08.08.2011
kamil co za debil. A tak po za tym nie watro tego gówna robić, to nie działa. nie da się w tak prosty sposób zrobić wykrywacza metali.
mati171
19.07.2011
w normalnych słuchawkach jest 6 kabli to jak to zrobi???
aga
27.02.2011
czyste-chodzi ze nie nagrywane kolego a nie ze bez gowna na płycie!!:)
Kamil
25.01.2011
No jeśli są całe w błocie rdzy i innych gów.. to chyba lepiej jest je umyć, prawda? jaki wy macie problem z "czystością" płyt?
dvd
25.01.2011
czy płyty muszą być czyste