Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Potrawy Wielkanocne > Jak zrobić marmurkowe trufle na Wielkanoc?

Jak zrobić marmurkowe trufle na Wielkanoc?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Zrezygnuj w tym roku z kupnych słodyczy na Wielkanoc i zrób je sama. Poniższe marmurkowe trufle są wypełnione pysznym kremem z białej czekolady i udekorowane kolorową polewą lukrową. Jeśli chcesz, to krem czekoladowy możesz nieco urozmaicić poprzez dodanie do niego ekstraktu z wanilii, migdałów, mięty czy cytryny. Wybór zależy wyłącznie do ciebie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
340 g białej czekolady drobno posiekanej, 1/4 szklanki śmietanki, 2 łyżki masła, 1 łyżeczka ulubionego ekstraktu (waniliowy, miętowy, migdałowy, cytrynowy itp.), cukier puder, 500 g białego lukru (cukier puder wymieszany z odrobiną soku z cytryny), barwniki spożywcze, (możesz użyć również gotowych, kolorowych lukrów np. Dr Oetker).
1
Białą czekoladę drobno posiekaj (możesz użyć do tego robota kuchennego). W małym rondelku wymieszaj śmietankę i masło, postaw na średni ogień i doprowadź do wrzenia, od czasu do czasu mieszając jednak nie pozwól, aby śmietanka się zagotowała. Zanim tak się stanie ściągnij rondelek z ognia.

Do naczynia od miksera włóż drobno posiekaną czekoladę, włącz mikser i zacznij stopniowo wlewać wrzącą śmietankę z masłem. Miksuj do czasu, aż czekolada będzie miała konsystencję gładkiego kremu. Dodaj ekstrakt i znów dokładnie zmiksuj. Przelej krem do miseczki, poczekaj aż wystygnie a następnie włóż do lodówki na około 2-3 godziny, aż dobrze stwardnieje.

Nasyp na dłonie trochę cukru pudru, weź łyżką trochę kremu i uformuj z niego dłońmi małe jajeczko. Gotowe jajeczko odłóż na blaszkę wyłożoną papierem pergaminowym lub woskowanym. Jak już zrobisz jajeczka z całego kremu to włóż je do lodówki.
2
Przygotuj lukier. Utrzyj 1 szklankę cukru pudru z 1/3 szklanki soku z cytryny oraz 1/6 szklanki gorącej wody. Jeśli lukru jest zbyt mało wówczas zrób jeszcze jedną partię. Część lukru odlej do małych miseczek - po kilka łyżek do każdej i wymieszaj je z różnymi kolorami barwników.
3
Biały lukier przelej do dużej miski - powinna być na tyle szeroka, aby z łatwością można było włożyć do niej jajko a następnie polej po wierzchu wybranym, kolorowym lukrem.
4
Za pomocą łyżki do wyciągania jajek z wody lub widelca zanurz jajko w lukrze i je obróć, aby się nim całkowicie pokryło. Wyciągnij i odłóż na papier woskowany do zastygnięcia.
5
Po zanurzeniu w lukrze kilku jajek lukier może się wymieszać i nabrać jednolitego koloru. Wówczas polej po wierzchu jeszcze raz kolorowymi lukrami. Gotowe jajka włóż do lodówki na 15 minut. Podawaj w temperaturze pokojowej.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Maga - 2014-04-23
Dzieci wtryniły wszystkie :)
 
Szukasz pomysłu na jajka wielkanocne? Poczęstuj swoich gości jajkami po diabelsku. Nazwa nie nawiązuje może zbyt dobrze...
Jak zrobić jajka po diabelsku?
Szukasz pomysłu na jajka wielkanocne? Poczęstuj swoich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt