6 pomysłów na dodatki do kuchni w stylu prowansalskim

angel11 - specjalista Tipy.pl
1 z 7
Styl prowansalski od lat urzeka nie tylko mieszkańców francuskiej prowincji. Nic dziwnego, kojarzy się z ciepłem, harmonią, spokojem i sielskim wiejskim klimatem. I choć od terenu Prowansji dzieli nas kilka tysięcy kilometrów, z powodzeniem możemy zaprosić ją do swojej kuchni. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na dodatki, które będą wprost idealne do takiego wnętrza. Musisz jedynie pamiętać, by nie wybrać zbyt dużej ilości motywów do jednego pomieszczenia. Czerwona kratka na zasłonach, obrus w słoneczniki, lawenda na parapecie - to może być już jednak za wiele. Jeśli jednak zrobisz to z głową, twoja kuchnia nabierze prawdziwie prowansalskiego charakteru.
1
Dzbanek z motywem lawendy

We wnętrzach w stylu prowansalskim bardzo często pojawia się motyw lawendy, roślina ta jest bowiem bardzo popularna na terenie Prowansji. Moja lawendowa propozycja dla ciebie to ten uroczy dzbanek. Urzekł mnie nie tylko piękny kwiat lawendy, ale też śliczna krateczka przy dnie. Dzbanek będzie stanowił nie tylko element wystroju, ale, rzecz jasna, posłuży też do nalewania mleka.
2
Zegar z kogutem

W prawdziwie prowansalskiej kuchni nie może zabraknąć tradycyjnego zegara ze wskazówkami. Aby nie powielać omawianego wyżej motywu lawendy, wybrałam oryginalny zegar z wizerunkiem koguta. Taki dodatek będzie idealny nie tylko do prowansalskiej kuchni, ale również do wnętrza w stylu rustykalnym.
3
Donice z lawendą

Jak już wiadomo, lawenda króluje w prowansalskich wnętrzach. Dlatego też nie mogłam się oprzeć zaprezentowaniu jeszcze jednego dodatku z jej motywem. Tym razem są to żywe kwiaty lawendy, posadzone w dodatku w doniczkach z ich wizerunkiem. Postaw je na kuchennym parapecie i ciesz się unoszącym się w powietrzu lawendowym zapachem.
4
Zasłony w kratkę

Lawenda i kojarzący się z nią liliowy kolor to oczywiście nie wszystko, co ma ci do zaoferowania styl prowansalski. W takich wnętrzach bardzo często można też natrafić na motyw kratki, zresztą wspominałam już o nim przy okazji lawendowego dzbanka. Teraz chciałabym zwrócić uwagę na kuchenne zasłony i zazdrostki w biało-czerwoną kratę. W przypadku, gdy chcesz pozostać przy lawendowych akcentach, wybierz zasłony w kratę biało-liliową.
5
Obrus w kwiaty

Jeśli twoja kuchnia jest na tyle duża, że pełni również funkcję jadalni, zadbaj też o prowansalski wygląd stołu. Świetnym rozwiązaniem jest zakup obrusu w kwiaty. Nie musi być to już ta wszechobecna lawenda, ale np. polne kwiaty czy… słoneczniki. Co ciekawe żółć bardzo oryginalnie prezentuje się właśnie w towarzystwie fioletowych i liliowych odcieni, tak często obecnych w prowansalskich wnętrzach.
6
Klasyczna zastawa stołowa

Dopełnieniem prowansalskiego wyglądu stołu, jak i całej kuchni, będzie klasyczna porcelanowa zastawa stołowa. Najlepiej postawić tu na porcelanę w bieli lub jakimś pastelowym odcieniu. Naczynia takie idealnie będą pasować do sielskiego klimatu panującego w twojej kuchni.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane