zakup działki

Jak kupić działkę?
BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl

Marzysz o własnym domku nad brzegiem strumienia, w lesie czy na szczycie góry? Nie możesz znaleźć odpowiedniego dla siebie domu wśród dostępnych na rynku ofert? Kup własną działkę budowlaną i sam zaprojektuj swój dom. Najważniejsza jest przecież lokalizacja. Poniżej znajdziesz wskazówki, które z pewnością ułatwią ci zakup działki.
1
Sprawdź lokalne gazety i poszukaj ogłoszeń o działkach na sprzedaż. Możesz także wynająć specjalnego agenta, który pomoże ci znaleźć działkę w odpowiedniej cenie, na której będziesz mógł zbudować dom, o którym marzysz.
2
Zastanów się nad dokładnym położeniem, zwróć uwagę na odległość od sklepów, centrów handlowych, parkingów, dobrych szkół, ruchu drogowego i korków, sprawdź połączenia komunikacji publicznej i stopień przestępczości. Zwróć uwagę na ukształtowanie terenu.
3

Cechy, takie jak stromy spadek, problemy z odpływem wody czy zły stan drogi dojazdowej, mogą znacznie zwiększyć koszty. Dowiedz się czy działki na sprzedaż, które cię interesują posiadają łatwy dostęp do prądu, gazu, kanalizacji i wody oraz jaki będzie koszt ich podłączenia.

4
Określ ogólny wygląd domu, który chcesz zbudować na działce – strukturę przestrzenną, liczbę pięter, liczbę i rodzaje pokoi, styl architektoniczny, a także specyficzne cechy, jak basen czy duży taras. W zależności od wielkości i projektu domu, dużo szczegółów może mieć lub nie mieć znaczenia. Wynajmij architekta lub kup plan domu, aby ocenić czy to co zaplanowałeś jest wykonalne na danej działce.
5
Sprawdź, co w przyszłości będzie działo się w sąsiedztwie. Czy wokół znajdują się inne domy i ile? Czy przestrzeń wokół przeznaczona jest na cele mieszkalne czy pod budynki handlowe? Jak to wpłynie na parkowane i ruch uliczny? Czy w przyszłości będą tu nowe domy i drogi? Zwróć uwagę na potencjalne zagrożenia środowiska, takie jak zanieczyszczenie wód lub zagrożenie naturalnych siedlisk gatunków, co może mieć wpływ na wartość nieruchomości.
6
Sprawdź kto jest prawnym właścicielem działki oraz, czy nie jest ona zadłużona lub obciążona innymi zobowiązaniami. Informacje na ten temat znajdziesz w księdze wieczystej (dostępna w wydziale ksiąg wieczystych sądu rejonowego) oraz w katastrze nieruchomości urzędu gminy.
7
Dowiedz się czy na danej działce istnieje możliwość wybudowania domu (dowiesz się tego w wydziale architektury urzędu miasta/gminy). Działka może być budowlana, rolna lub leśna. Mogą istnieć również inne ograniczenia zabudowy (liczba kondygnacji, dostęp do drogi publicznej itp.).
8
Wynajmij inspektora, który określi specyfikę nieruchomości. Firma może wykonać to sama lub skierować cię do odpowiedniego inspektora. Koszty różnią się od czasu potrzebnego na niezbędne badania i stopnia trudności prowadzonych prac. Zapytaj o szacunkowe koszty.
9
Zapytaj czy działka znajduje się na terenach zagrożonych powodzią. Jeśli tak, potrzebne będzie ci odpowiednie ubezpieczenie. Najpierw jednak specjalista powinien określić stopień zagrożenia potencjalnym przesuwaniem się gleby.
10
Kup akt własności ubezpieczyciela gruntu. Pozwoli ci to uzyskać pełne prawa do ziemi. Koszty będą zależeć od wartości gruntu.
11
Przed zamknięciem transakcji zostaw zadatek – niewielki odsetek ogólnej wartości. Po sprawdzeniu hipoteki i dostarczeniu kompletnej dokumentacji, sfinalizuj transakcję.
?

Wskazówki
* Odwiedź działkę kilka razy w ciągu dnia, uzyskasz informacje na temat położenia słońca i nasilenia ruchu.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane