chińskie jajka marmurkowe

Jak zrobić chińskie jajka marmurkowe?
ivonaivona - specjalista Tipy.pl

To przepis na jajka marmurkowe w egzotycznym wydaniu. Może nie są tak kolorowe i pstrokate jak te farbowane barwnikami spożywczymi, ale ich smak jest o wiele lepszy. Jeśli masz ochotę na odrobinę wielkanocnej „chińszczyzny”, zachęcam do wypróbowania zamieszczonej poniżej sekretnej receptury.
P

6-8 jajek, 2 torebki czarnej herbaty, 1/2 szklanki sosu sojowego, 1 łyżka brązowego cukru, 2 anyżki gwiazdki lub 1 łyżeczka mielonego anyżu, 1 pałeczka cynamonu, 1 łyżeczka rozgniecionego czarnego pieprzu, połówka skórki z pomarańczy

1
Włóż jajka do dużego rondelka i zalej zimną wodą. Umieść rondel na średnim ogniu i doprowadź wodę do wrzenia. Gdy zacznie się gotować, przykryj rondel pokrywką, zgaś ogień i pozostaw jajka pod przykryciem jeszcze przez 15 minut.
2
Łyżką cedzakową wyjmij jajka z rondla i umieść pod strumieniem zimnej wody, aż ostygną na tyle, że będzie można je utrzymać w dłoni. Rączką noża delikatnie postukaj w skorupkę każdego jajka w taki sposób, żeby cała równomiernie popękała. Włóż jajka z powrotem do rondla z wodą.
3
Dodaj torebki herbaty, sos sojowy, brązowy cukier, anyż, pałeczkę cynamonu, pieprz i skórkę pomarańczową. W razie potrzeby dolej więcej wody (jajka powinny znajdować się przynajmniej 3-5 cm pod powierzchnią wody).
4
Umieść rondel na średnim ogniu, doprowadź wodę do wrzenia, a następnie skręć ogień na mały. Gotuj jajka przez 1,5-2 godziny. Im dłużej będziesz je gotować, tym bardziej intensywny zyskają kolor i smak.
5
Gotowe jajka możesz podawać natychmiast lub przechowywać w szczelnym pojemniku w lodówce (zachowają trwałość przez maksymalnie 4 dni).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

gosiak
23.04.2014
Fajny, prosty sposób na piękne pisanki :) ślicznie wyglądały w koszyczku :)