Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Zabiegi na twarz > 11 najlepszych domowych sposobów na obrzęki i cienie pod oczami

11 najlepszych domowych sposobów na obrzęki i cienie pod oczami

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 12 
“Ładne oczy masz, komu je dasz?” śpiewały Czerwone Gitary. Niestety, nasze oczy nie zawsze wyglądają pięknie. Zmęczenie, choroba, stres czy uwarunkowania genetyczne mogą przyczyniać się do pojawiania się w ich okolicach opuchlizny, zaczerwienienia i nieestetycznych cieni. Jeśli masz z tym problem, nie przejmuj się. Istnieje szereg domowych sposobów na poprawę wyglądu skóry wokół twoich oczu. Może przypadnie ci do gustu któryś spośród tych zaprezentowanych poniżej?
1
Z kuchni

Schłodzony ogórek

Ogórki od wielu lat uważane są za domowy środek redukujący opuchliznę oczu. Skąd się biorą ich właściwości? Chodzi o to, że zawierają przeciwutleniacze i flawonoidy, które zmniejszają zaczerwienienia, obrzęki i podrażnienia. Pokrój ogórek w plastry i umieść je w lodówce. Następnie połóż po jednym plasterku na każdym oku i pozostaw je tam na ok. pół godziny.
2
Surowy ziemniak

Zamiast ogórka możesz też użyć surowego ziemniaka. Pamiętaj tylko o tym, by plasterki przed położeniem na twarz schłodzić w lodówce. Tak przygotowany okład zadziała na skórę ściągająco i pomoże usunąć zatrzymaną wodę pod oczami. Okład z surowego ziemniaka można zrobić też w inny sposób. Zetrzyj na tarce lub zmiel drobno jedno warzywo, po czym zawiń je w gazę. Schłódź okład w lodówce, a następie połóż go na oczy.
3
Mleko

Na twoje oczy zbawienny wpływ będzie miało również mleko (zwykłe lub sojowe). Zanurz waciki kosmetyczne w zimnym mleku, po czym połóż je na kilkanaście minut na zamkniętych powiekach. Okład przyniesie ulgę i zmniejszy opuchliznę
4
Zielona lub czarna herbata

Bardzo popularny środek na spuchnięte oczy to zielona lub czarna herbata. Zawiera ona kofeinę, która działa obkurczająco na naczynia krwionośne wokół oczu. To nie wszystko, gdyż poza wspomnianą kofeiną herbata bogata jest również w garbniki, które stymulują krążenie krwi. Aby metoda zadziałała, musisz umieścić dwie torebki herbaty w kubku gorącej wody. Następnie wyjmij je i pozwól im wystygnąć do temperatury pokojowej. Kiedy to nastąpi, umieść je na oczach i pozostaw tam na 15-30 minut.
5
Rumianek

Rumianek od wieków zachwalany jest z powodu swych antybakteryjnych i przeciwzapalnych właściwości. Jest on stosowany do leczenia przeróżnych dolegliwości, dlatego też nie dziwi fakt, iż i w przypadku spuchniętych oczu może zdziałać cuda. Zaparz dwie torebki herbaty rumiankowej w filiżance pod przykryciem. Powinno to trwać ok. 10 minut. Następnie wystudź saszetki i połóż je na kwadrans na powiekach. Jeśli chcesz, napar z rumianku możesz wykorzystać do dodatkowego przemycia okolic oczu. Rumianek zmniejszy zaczerwienienia wokół nich i sprawi, że nie będą wyglądać na zmęczone. Opuchlizna również powinna się zmniejszyć, aż w końcu ustąpić całkowicie. Pamiętaj tylko, by okłady takie robić przynajmniej dwa razy dziennie przez kilka dni.
6
Białko jajka

Ubij białko z jaja kurzego i nanieś je pędzlem lub palcami w okolice oczu. Kiedy białko wyschnie, zadziała na skórę tonizująco i napinająco. Przyczyni się również do zmniejszenia stanu zapalnego. Wystarczy pozostawić białko na skórze na ok. 10-15 min, a następnie dokładnie je spłukać.
7
Z apteczki

Żel aloesowy

Żel aloesowy pomoże ci nie tylko przy oparzeniach. Aloes zawiera 18 aminokwasów i posiada właściwości antybakteryjne czy przeciwgrzybicze. Naniesiony na okolice oczu ukoi i nawilży skórę. Może też być pomocny w zapobieganiu zmarszczkom.
8
Woda różana

Woda różana zawiera witaminy z grupy A i C oraz flawonoidy. Dzięki temu posiada ona właściwości przeciwzapalne, odmładzające i odświeżające. Wodę taką możesz bez problemu przygotować w domowych warunkach. Wsyp płatki róż do naczynia, a następnie zalej je wodą destylowaną (tak, by je przykryła). Mieszaninę gotuj na wolnym ogniu do chwili, w której płatki stracą kolor. Kiedy to nastąpi, odcedź płyn, ostudź go i wlej do słoika lub butelki. Jeśli chcesz zastosować wodę różaną na oczy, wystarczy zamoczyć w niej waciki, a potem położyć je na powieki. Cienie pod oczami zmniejszą się, a skóra w ich okolicy będzie odświeżona.
9
Oczar wirginijski

Oczar wirginijski jest znany ze swych ściągających właściwości. Woda oczarowa w formie okładów bardzo często stosowana jest na obrzęki i zaczerwienienia. Zamocz w niej dwa waciki lub kawałki waty i połóż je na powiekach na ok. 5 minut.
10
Zimna woda

Wielu z nas zwykło z samego rana odświeżać swoją twarz za pomocą przemycia jej zimną wodą. Jeśli twoje oczy są z rana spuchnięte, poza przemyciem skóry, możesz dodatkowo zamoczyć ściereczkę lub chusteczkę w zimnej wodzie, wycisnąć jej nadmiar, a następnie położyć ją na oczy. Zimna woda sprawi, że zaczerwienienie i opuchlizna zmniejszą się.
11
Schłodzone łyżki

Jeśli nie przepadasz za zimną wodą, zastosuj inny sposób. Schłodzone w lodówce, a następnie umieszczone na oczach łyżki zadziałają w podobny sposób.
 3.6/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Ala - 2017-05-08
Nagietek :) Do skóry super jest także uzdatniona woda z filtra prysznicowego z systemem kdf - czyli woda bez chloru i bez fluoru i osadu mineralnego.
piggy - 2014-05-05
Spodobał mi się pomysł z aloesem :)
aga_z - 2014-04-29
Myślę, że rumianek to jest to.. próbowałam i naprawdę działa. Polecam również nagietek :)
 
Cienie pod oczami są zmorą większości kobiet. Żaden makijaż nie będzie wyglądał dobrze jeżeli wokół oczu pojawią się...
Jak naturalnie zmniejszyć widoczność cieni pod oczami?
Cienie pod oczami są zmorą większości kobiet. Żaden...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt