Jak wyhodować natkę pietruszki w domu?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Natka pietruszki to nie tylko świetny dodatek do ziemniaków czy kanapek, ale również bardzo ładna roślinka, którą bez problemu możemy uprawiać w doniczce. Pietruszkę możemy wysiać, jednak wówczas na efekty w postaci natki będzie trzeba bardzo długo czekać. Najlepiej zasadzić w doniczce korzeń pietruszki - wówczas natka pojawi się niemal błyskawicznie.
1
Nie każda pietruszka nadaje się do uprawy natki. Najlepiej, jeśli będzie ona świeża i zakupiona na lokalnym targu warzywnym. Należy wybrać taką pietruszkę, na której końcu widać zielone zawiązki listków.
2
Do zasadzenia najlepiej użyć całego korzenia pietruszki - im większy tym prawdopodobniej da nam więcej natki. Można również zasadzić same końce pietruszki z zawiązkami listków - wówczas należy odciąć około 2-3 cm poniżej końca.
3
Korzeń pietruszki lub jego końcówkę należy włożyć do doniczki z ziemią i przysypać, tak, aby górna część korzenia była widoczna. Doniczka powinna być nieco szersza - wówczas można posadzić kilka pietruszek oraz dość głęboka.
4
Doniczkę z pietruszką najlepiej wystawić na balkon lub na zewnętrzny parapet. Będzie lepiej rosła na zewnątrz niż w warunkach domowych.
5
Po zasadzeniu pietruszki dobrze ją podlej i poczekaj około 1-2 tygodnie, aż natka dobrze się rozrośnie.
6
Jeśli będziesz potrzebować natkę do obiadu, wówczas nie ścinaj jej bardzo nisko, zaraz przy korzeniu, ale na wysokości około 10 cm. Regularnie przycinaj wszystkie dłuższe pędy a natka się rozkrzewi i będzie jej coraz więcej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane