Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Domowe sposoby na grzybicę skóry

Domowe sposoby na grzybicę skóry

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Grzybica skóry najczęściej pojawia się na wewnętrznej stronie ud, w pachwinach i na pośladkach. Jej przyczyną są grzyby z grupy dermatofitów, które rozwijają się w ciepłych i wilgotnych partiach skóry, szczególnie w fałdach skórnych. Niektóre objawy tej infekcji to czerwona wysypka, uczucie pieczenia, świąd i łuszczenie się skóry. Grzybica skóry często występuje u osób, które intensywnie się pocą. Częściej dotyka mężczyzn, osób z nadwagą i cukrzyków. Leczenie najlepiej rozpocząć jak najszybciej, by zapobiec rozwojowi infekcji. Przed sięgnięciem po kosztowne leki na receptę warto wypróbować niedrogie, ale skuteczne domowe sposoby.
1
sposoby na grzybicę - olejek z drzewa herbacianego
Olejek z drzewa herbacianego

Olejek z drzewa herbacianego ma naturalne właściwości przeciwgrzybicze, dzięki czemu doskonale zwalcza grzybicę skóry. Stosowany miejscowo przynosi wyraźną ulgę od świądu i zmniejsza stan zapalny.

Zwilż wacik kosmetyczny kilkoma kroplami olejku herbacianego. Jeśli masz wrażliwą skórę, najpierw rozcieńcz olejek odrobiną płynnej witaminy E, oleju kokosowego lub innego oleju roślinnego w proporcjach 10-15 kropli olejku na 2 łyżki oleju bazowego.

Delikatnie przyłóż wacik do chorobowo zmienionego obszaru skóry. Poczekaj, aż olejek wsiąknie w skórę. Powtarzaj zabieg 2 razy dziennie do czasu ustąpienia objawów.

Dla lepszego efektu stosuj również żel pod prysznic lub mydło zawierające olejek herbaciany albo weź kąpiel z wodzie z dodatkiem kilku kropli tego olejku.
2
sposoby na grzybicę - sól
Sól

Kąpiel w słonej wodzie to najłatwiejszy i najtańszy sposób walki z grzybicą skóry. Sól przyspiesza gojenie się skóry jednocześnie hamując namnażanie się grzybów będących źródłem infekcji.

Napełnij wannę letnią wodą. Wsyp dwie szklanki soli kuchennej i dobrze wymieszaj. Weź półgodzinną kąpiel w tym roztworze. Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie przez okres jednego miesiąca.
Sól kuchenną możesz również zastąpić solą Epsom.
3
sposoby na grzybicę - czosnek
Czosnek

Czosnek jest powszechnie znany ze swoich właściwości przeciwgrzybiczych, nic więc dziwnego, że pomaga wyleczyć również grzybicę skóry. Powstrzymuje grzyby przed namnażaniem się, jednocześnie przynosząc ulgę od świądu i stanu zapalnego.

3-4 ząbki czosnku zmiksuj w blenderze z 1 łyżeczką oliwy z oliwek. Gdy papka będzie miała jednorodną konsystencję, nałóż ją na chorobowo zmienione partie skóry. Powtarzaj czynność 2-3 razy dziennie do czasu ustąpienia infekcji.

Inny sposób to zmieszać 5-6 rozgniecionych ząbków czosnku z 1 łyżeczką miodu. Nałóż papkę na skórę i poczekaj, aż zaschnie. Następnie spłucz ją wodą. Powtarzaj zabieg dwa razy dziennie, aż do uzyskania pozytywnych rezultatów.

Zmieszaj 1 łyżkę białego octu winnego, 1 łyżkę olejku z drzewa herbacianego i 4-5 przepuszczonych przez praskę ząbków czosnku. Papkę odstaw na jeden dzień, żeby się „przegryzła”. Następnie nałóż ją grubą warstwą na chorobowo zmienione partie skóry.

Żeby przyspieszyć proces powrotu do zdrowia, zażywaj suplement diety z czosnkiem oraz dodawaj czosnek do spożywanych potraw.
4
sposoby na grzybicę - ocet
Ocet jabłkowy

To kolejny skuteczny sposób walki z grzybicą skóry. Kwasowy odczyn octu jabłkowego pomaga zabić grzyby wywołujące infekcję i zatrzymać ich rozprzestrzenianie się. „Wyciąga” również z zainfekowanego obszaru wilgoć, co przyspiesza proces gojenia.

Przygotuj roztwór z 2 szklanek wody i 1/2 szklanki octu jabłkowego. Najpierw umyj zainfekowane miejsce mydłem antyseptycznym, a następnie przemyj je wacikiem nasączonym przygotowanym przed chwilą roztworem. Poczekaj, aż roztwór całkowicie się wchłonie. Następnie przemyj skórę wilgotnym ręczniczkiem i delikatnie osusz. Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie przez kilka tygodni.

Butelkę z atomizerem napełnij octem jabłkowym rozcieńczonym w proporcji 1:1 z wodą. Obficie spryskaj roztworem chorobowo zmienione partie skóry. Pozostaw do wyschnięcia. Rób to dwa razy dziennie do czasu ustąpienia infekcji.
5
sposoby na grzybicę - miodla
Miodla pospolita

Miodla pospolita, zwana też indyjską, to roślina, która leczy wiele chorób skóry, w tym grzybicę. Ma też właściwości antyseptyczne i przeciwbakteryjne, które przyspieszają proces gojenia.

Zmieszaj równe ilości sproszkowanych liści miodli indyjskiej i kurkumy. Nałóż papkę na zmienione chorobowo partie skóry. Poczekaj, aż zaschnie i spłucz letnią wodą. Delikatnie osusz skórę. Stosuj ten specyfik raz dziennie przez okres kilku miesięcy.

Bezpośrednio na zainfekowane grzybami partie skóry nałóż olej z miodli indyjskiej. Wmasuj go w skórę, żeby wsiąknął w głębsze jej warstwy. Poczekaj kilka minut, a następnie weź kąpiel. Zabieg powtarzaj codziennie przez kilka miesięcy.

Możesz również nałożyć na chorobowo zmienione partie skóry żel aloesowy (1 szklanka) zmieszany z 1/2 łyżeczki sproszkowanej miodli. Stosuj raz dziennie do czasu ustąpienia infekcji.
6
sposoby na grzybicę - cebula
Cebula

Cebula ma właściwości przeciwzapalne i przeciwgrzybicze, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomoże pozbyć się problemów związanych z grzybicą skóry.

Średniej wielkości cebulę rozdrobnij w blenderze na papkę. Nałóż ją na skórę i pozostaw na godzinę. Spłucz letnią wodą, a następnie osusz suszarką. Stosuj raz dziennie, dopóki infekcja nie ustąpi.

Dodawaj cebulę do potraw, sałatek i na kanapki. Przyspieszy to proces powrotu do zdrowia.
7
sposoby na grzybicę - listerine
Płyn Listerine

Płyn Listerine nie tylko odświeża oddech, ale również doskonale zwalcza grzybicę skóry. Jego właściwości antyseptyczne pomagają złagodzić ból, świąd i stan zapalny, a zawarty w nim alkohol zabija grzyby będące powodem infekcji. Terapia może być na początku nieco bolesna, ale ból ten szybko przemija.

Niewielką ilość płynu Listerine wlej do miseczki. Zwilż w nim wacik kosmetyczny i przetrzyj zainfekowaną skórę. Pozostaw do wchłonięcia. Powtarzaj trzy razy dziennie przez kilka miesięcy.
8
sposoby na grzybicę - olej kokosowy
Olej kokosowy

Olej kokosowy to kolejny skuteczny środek na grzybicę skóry. Swoją skuteczność zawdzięcza naturalnym właściwościom przeciwbakteryjnym i przeciwgrzybiczym.

3-4 razy dziennie nakładaj na zainfekowane partie skóry czysty olej kokosowy.
Możesz też zmieszać 1 łyżeczkę tego oleju z 4-5 kroplami olejku oregano. Nałóż tę mieszankę na chorobowo zmienioną skórę. Powtarzaj 1-2 razy dziennie do czasu zauważenia poprawy.
9
sposoby na grzybicę - soda
Soda oczyszczona

Soda oczyszczona to domowy sposób na grzybicę skóry. Pochłania wilgoć z zainfekowanych obszarów skóry tworząc niekorzystne środowisko dla rozwoju grzybów. Neutralizuje pH skóry, co przyspiesza proces gojenia.

Do wanny wypełnionej letnią wodą wsyp 1 szklankę sody oczyszczonej, 2 szklanki soli Epsom i 1 szklankę soli morskiej. Dokładnie wymieszaj. Zanurz się w wannie na przynajmniej pół godziny. Następnie weź prysznic, a zainfekowane partie skóry umyj mydłem przeciwbakteryjnym. Spłucz zimną wodą, a następnie wysusz suszarką. Na koniec nałóż na skórę odrobinę oleju kokosowego. Terapię kontynuuj 3 razy w tygodniu przez okres kilku tygodni.
10
sposoby na grzybicę - liść oliwny
Liść oliwny

Udowodniono, że to bardzo skuteczny ziołowy specyfik na wiele infekcji skórnych, w tym te o podłożu grzybiczym.

3-4 liście oliwne zmiel na papkę. Nałóż ją za pomocą wacika kosmetycznego bezpośrednio na zainfekowaną skórę. Pozostaw na godzinę, a następnie spłucz letnią wodą. Delikatnie osusz.
 3.2/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Marek - 2016-09-01
To droga donikąd to jest grzybica ogólnoustrojowa kandydoza i wymaga leczenia cały organizm.
sCvV - 2016-07-25
kąpiel w soli kuchennej.. wattttt 0_0 ?
 
Twoja skóra zrobiła się czerwona i swędząca? Czy to słońce, czy to mróz, czy może egzotyczna żerująca pod skórą...
Wysypka na twarzy lub ciele - co może oznaczać?
Twoja skóra zrobiła się czerwona i swędząca? Czy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt