chipsy domowe

Jak zrobić domowe chipsy z zieloną cebulką?
Berna - specjalista Tipy.pl

Są chipsy, jest impreza. Po co jednak zajadać się konserwantami, sztucznymi barwnikami i aromatami identycznymi z naturalnymi? Przecież chrupiące i smaczne chipsy ziemniaczane możemy w kilkanaście minut zrobić samemu. To mniej czasu, niż zajmie ci pójście do sklepu i z powrotem. Nie mówiąc już o nieograniczonych możliwościach smakowych, jakie otwiera przed tobą ta nowa umiejętność...
P

2 duże ziemniaki, 1 łyżka soli, 2-3 szklanki oleju rzepakowego, przyprawy (tutaj: 1 łyżka maślanki w proszku, 2 łyżeczki soli cebulowej, 1/2 łyżeczki czosnku w proszku, 1/4 łyżeczki cukru, 1 łyżeczka suszonego szczypiorku)

1
Dużą miskę napełnij zimną wodą. Dodaj 1 łyżkę soli. Wymieszaj.
2
Zdecyduj czy chcesz chipsy ze skórką, czy bez. W pierwszym przypadku ziemniaki dokładnie umyj, w drugim poobieraj.
3
krojenie ziemniaków na chipsy
Pokrój ziemniaki na mandolinie (pozycja 2) na cienkie talarki. Włóż je na pół godziny do miski z soloną wodą. Dzięki temu wypłuczesz z nich nadmiar skrobi, przez co po usmażeniu będą bardziej delikatne i chrupiące.
4
Zmieszaj 1 łyżeczkę maślanki w proszku, 2 łyżeczki soli cebulowej, 1/2 łyżeczki sproszkowanego czosnku, 1/4 łyżeczki cukru i 1 łyżeczkę suszonego szczypiorku. Najlepiej zrobić to za pomocą moździerza i tłuczka. Odstaw przyprawę na bok.
5
Po wyjęciu z wody ułóż ziemniaczane talarki na papierowych ręcznikach i dobrze osusz.
6
Do głębokiej patelni wlej olej na wysokość około 5 cm. Podgrzej go do temperatury 175°C (użyj termometru spożywczego).
7
Bardzo ostrożnie (najlepiej za pomocą cedzaka) umieszczaj w oleju ziemniaki. Olej natychmiast zacznie skwierczeć.
8
smażenie chipsów
Drewnianymi szczypczykami porozdzielaj poszczególne talarki i obróć je na drugą stronę, by nie posklejały się i równomiernie się przysmażyły. Smaż je przez około 2,5 – 3 minuty (w zależności od ich grubości).
9
Gdy chipsy będą gotowe, układaj je na wyłożonej papierowymi ręcznikami blasze do pieczenia i natychmiast przyprawiaj. Najlepiej smakują tego dnia, w którym zostały usmażone.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Marcin
05.05.2014
joanna_mala - zawsze możesz upiec/wysuszyć ziemniaki w piekarniku z odrobiną oliwy z oliwek, ale to nie to samo :/
joanna_mala
24.04.2014
Fajna alternatywa dla sklepowych chipsów, tylko ta ilość oleju mi się nie podoba. Znacie może jakieś przepisy na takie przekąski bez użycia oleju?