Dlaczego warto wziąć ślub przed porodem?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Wiele kobiet będąc w ciąży zastanawia się, czy nie zmienić swojego stanu cywilnego jeszcze przed porodem. Ślub w ciąży nie jest tym, co sobie wymarzyłyśmy i jest on dość dużym utrudnieniem, jednak pozwala rozwiązać kilka kwestii. Oczywiście ciąża nie powinna być absolutnie powodem do ślubu, jednak jeśli był on planowany prędzej czy później, to można zastanowić się nad jego przyspieszeniem. Oto kilka argumentów na tak:
P

Zobacz również argumenty na NIE - Dlaczego nie warto brać ślubu w ciąży?

1
Poprawią się wasze relacje z rodziną

Stanie się tak zwłaszcza wówczas, jeśli twoi rodzice lub rodzice partnera mają tradycyjne poglądy. W końcu dadzą wam spokój i będą mogli z czystym sumieniem mówić o was “synowa” i “zięć”.
2
Utrwalicie swój związek

Według badań, małżeństwa są znacznie trwalsze, niż związki nieformalne. Dzięki nim wzmacnia się również poczucie bezpieczeństwa partnerów jak również ich dzieci. Najbardziej trwałe są małżeństwa katolickie. Ponadto osoby pozostające w związkach małżeńskich rzadziej cierpią na depresję oraz rzadziej występują u nich stany lękowe. Dzieje się tak dlatego, że małżeństwo daje poczucie stabilizacji i zabezpieczonej przyszłości.
3
Oszczędzicie sobie nieco biurokracji

Jeśli nie weźmiecie ślubu przed porodem, wówczas ojciec dziecka będzie musiał uznać je jako swoje w Urzędzie Stanu Cywilnego. Dopóki tego nie zrobi, dziecko będzie tylko twoje i będzie nosić twoje nazwisko, zaś ojcu dziecka nie będą przysługiwać prawa rodzicielskie. W przypadku małżeństwa przed porodem, twój mąż zostanie automatycznie ojcem dziecka.
4
Unikniesz podatku od darowizn

Dopóki nie macie ślubu nie możecie przekazywać sobie większych kwot pieniężnych ani prezentów (kwota wolna od podatku to jest 4 902 zł w przeciągu 5 lat). Oznacza to, że możecie wpakować się w kłopoty, jeśli np. ty zapłacisz za nowe pokrycie dachowe domu należącego do twojego partnera (w świetle prawa nawet pierścionek zaręczynowy jest darowizną od której należy zapłacić podatek!). Po ślubie będziecie mieć problem z głowy, gdyż małżonkowie mają wspólny majątek i mogą swobodnie przekazywać sobie pieniądze.
5
Będziecie się mogli wspólnie rozliczać z podatku dochodowego 

Jest to korzystne szczególnie wtedy, gdy pracuje tylko jedna osoba. Dodatkowo jest wyższy limit dochodów, który uprawnia do ulgi na jedno dziecko.
6
Będziecie po sobie dziedziczyć

Po ślubie w razie wypadku (oby nic złego się nie stało) będziecie po sobie dziedziczyć.
7
Łatwy dostęp do informacji

Bez ślubu nie będziecie mieć dostępu do dokumentacji medycznej partnera (w przypadku jeśli jest on np. w szpitalu) oraz nie będziecie mogli odbierać swojej korespondencji.
8
Alimenty po rozwodzie

Oczywiście nikt nie bierze ślubu z myślą o przyszłym rozwodzie i oby do niego nigdy nie doszło. Jednak różne przypadki chodzą po ludziach i zawsze należy liczyć się z tym, że może dość do rozpadu związku. W przypadku związku nieformalnego po prostu się rozejdziecie i ty pozostaniesz z niczym, zaś gdybyście byli małżeństwem to przysługiwałoby ci w pewnych okolicznościach prawo do alimentów.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

zzrx
Dzisiaj 10:38
większość wskazówek na "za" to dyrdymały. Jak ktoś decyduje się na dziecko, to raczej ślub nie ma znaczenia jeśli chodzi o relacje, chyba, że jest to wpadka. Co do infromacji medycznej, jest możliwość upoważnienia i wcale nie musi to być rodzina. właściwie praktycznie wszystkie te porady można obalić, pytanie tylko jaki sens mają takie poradniki, które nie zawierają nic sensownego. Czasami mam wrażenie, że sporo artykułów piszą 16sto latki..
Patryśka
Dzisiaj 15:42
nie polecam, oczywiście w przypadku, kiedy mamy już duży brzuszek.. to bardzo męczące :(
crazolka
Dzisiaj 09:38
no właśnie... rodzice bardzo często naciskają, wiele osób ulega dla świętego spokoju, ale według mnie, jeśli już jesteśmy w ciąży warto poczekać ze ślubem aż dziecko się urodzi. To stresujące i męczące wydarzenie, a przyszła mama powinna odpoczywać.