Ślub w ciąży - Jessica Simpson

Dlaczego nie warto brać ślubu w ciąży?
Amarant - specjalista Tipy.pl

Czasami zdarza się, że ciąża pojawia się szybciej, niż planowane wesele i wówczas część z nas ma dylemat co zrobić - przełożyć ślub na późniejszy termin, czy je przyspieszyć. Istnieje wiele argumentów, zarówno za jednym rozwiązaniem jak i za drugim, jednakże w żadnym wypadku decyzja o ślubie nie powinna być zbyt pochopna. Należy pamiętać, że ciąża to jedna sprawa, zaś wesele to druga i absolutnie nie powinny być one ze sobą powiązane. Fakt bycia w ciąży może jedynie przyspieszyć lub opóźnić ślub, jednak w żadnym wypadku nie może on decydować o tym, czy ono się w ogóle odbędzie czy też nie. Poniżej przedstawiam kilka argumentów za tym, aby odłożyć wesele na późniejszy termin.
P

Zobacz również argumenty na TAK - Dlaczego warto wziąć ślub przed porodem?

1
Przede wszystkim kobieta w ciąży powinna maksymalnie unikać stresu a samo wesele jest niezwykle emocjonującym przeżyciem. Stres związany z przygotowaniami, planowaniem oraz sam dzień wesela - martwienie się, czy wszystko dobrze wypadnie, zabawianie gości, przebywanie wśród osób pod wpływem alkoholu (dla ciężarnej kobiety nie jest to szczególna przyjemność). Pamiętaj, że stres w ciąży może doprowadzić do przedwczesnego porodu.
2
Decydując się na przełożenie ślubu na późniejszy termin nie będziesz musiała zwracać szczególnej uwagi na to co jesz, co pijesz oraz przede wszystkim będziesz w stanie się bawić do białego rana. Im bardziej zaawansowana ciąża, tym większe zmęczenie, bóle w pachwinach, opuchlizna oraz inne dolegliwości, które absolutnie nie pozwolą ci na dobrą zabawę.
3
Suknie ciążowe nie są zbyt piękne. Poza tym, nie będziesz wyglądała w dniu ślubu tak pięknie jak to sobie wymarzyłaś.
4
Jeśli chcesz wziąć ślub tylko dlatego, że jesteś w ciąży i tego właśnie życzy sobie twoja rodzina to tego nie rób. Ślub to decyzja, która niesie za sobą wiele poważnych skutków.
5
To, że weźmiecie ślub nie sprawi, że będziecie bardziej udaną parą i wasze problemy znikną - może być dokładnie na odwrót. Obecnie coraz więcej małżeństw się rozwodzi - w roku 2013 ilość ta wynosiła 64 432 tj. około ¼ liczby nowo zawartych małżeństw! Jeśli nie jesteście pewni swoich uczuć to zdecydowanie lepiej będzie jeśli przełożycie decyzję o ślubie na późniejszy czas.
6
Ślub i wesele to olbrzymie wydatki (które coraz częściej się nie zwracają w postaci prezentów weselnych). Jeśli nie masz nadmiaru pieniędzy to licz się z tym, że koszty związane z narodzinami dziecka nie są najmniejsze. Oczywiście, nie musisz chodzić na prywatne wizyty lekarskie ani do szkoły rodzenia, jednak nie unikniesz kosztów związanych z wyprawką, wyposażeniem pokoju dziecka oraz pieluchami i kosmetykami.
7
Nie martw się, że ludzie będą wytykać palcami ciebie jako samotną matkę i twoje dziecko jako bękarta. W obecnych czasach żyje wiele par, które nie żyją ze sobą w związku formalnym. Papierek z Urzędu Cywilnego nie sprawi, że wasze dziecko będzie bardziej szczęśliwe czy zdrowsze.
8
Nie potrzebujecie ślubu, aby dostać wspólny kredyt hipoteczny na mieszkanie czy dom.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

zuzia
15.02.2016
slub w ciąży ? nigdy w życiu ! Ja barałam Ślub w 5 miesiącu i strasznie tego żałuje..nie dość, że to ogromny stres nie tylko w dniu ceremonij , ale i przed co bardzo zle wpływa na stan zdrowia mamy i dziecka to jeszcze mdłości przez całą noc, opuchnięte spoty, w połowie wesela musiałam chodzić na bosaka a o tańcu już nie było mowy. Najgorsza noc w moim życiu udręka . Gdybym tylko mogła cofnąć czas w życiu bym się na niego nie zdecydowała! Nie mogłam jeść na co tylko spojrzałam było mi niedobrze, wszyscy super się bawili a ja siedziałam ze łzami w oczach przy stole i się cały czas denerwowałam, A więc drogie przyszłę mamy nie decydujcie się na ślub w ciąży , poczekajcie te pare miesięcy to was nie zbawi ... a napewno ślub po ciąży to o wiele lepsza decyzja ..
Karola
24.07.2014
wszystko ok, ale nie zgadzam się z punktem 2 ponieważ po porodzie gdy karmisz piersią tak samo musisz uważać na to co jesz, chyba że karmisz tylko butelką no to już inna sprawa
Marta
05.05.2014
nie warto, my zdecydowaliśmy się na ślub w trakcie ciąży, ponieważ kochana mamusia - teściowa, strasznie naciskała. A ja... nie dość, że nie mogłam napić się alkoholu (o to akurat nie mogę mieć pretensji), nie miałam ochoty na jedzenie, ponieważ cały czas robiło mi się niedobrze. Możecie tylko wyobrazić sobie jak się czułam. Wszyscy świetnie się bawili, a ja siedziałam przy stole, maż przynajmniej masował moje spuchnięte stopy... chwała mu za to. Jeśli koniecznie chcecie brać ślub w ciąży, zaopatrzcie się w wygodne buty, krem chłodzący i zadbajcie o lekkie potrawy...
enaaa99
24.04.2014
Stres, stres i jeszcze raz stres... po co się niepotrzebnie denerwować. Rodzice "młodych" muszą sobie uświadomić, że dla dobra przyszłej mamy i dziecka lepiej przełożyć ślub na później.