Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Rozpoczynanie Nauki > Jak oprawić książkę w papier?

Jak oprawić książkę w papier?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 13 
Oprawianie książek czy zeszytów w papier nie jest tak popularne jak dawniej a szkoda - oprawione w ten sposób książki się mniej niszczą i wyglądają bardziej elegancko. Książki i zeszyty mogą być oprawione w ten sposób w szary papier lub w papier ozdobny. Warto zdecydować się na papier szary, gdyż można później ozdobić go za pomocą stempelków.
1
Z ozdobnego papieru wytnij prostokąt o wysokości około 5 cm większej od wysokości książki i szerokości 3-4 razy większej od szerokości książki. Połóż wycięty papier przed sobą na płaskiej powierzchni, tak, aby strona z nadrukiem była skierowana w dół. Na środku papieru połóż książkę. Zagnij górną część kartki na górnej krawędzi książki, przełóż ją na bok a następnie zrób ładne zagięcie.
2
Połóż książkę znów na kartce, tak, aby jej górna krawędź pokrywała się z górną krawędzią kartki.
3
Zagnij dolną część kartki na dolnej krawędzi książki, przełóż ją na bok a następnie zrób ładne zagięcie - tak samo jak poprzednio.
4
Połóż książkę na kartce, tak, aby jej górna i dolna krawędź pokrywała się z górną i dolną krawędzią kartki. Lewa krawędź książki powinna się znajdować dokładnie w środku szerokości kartki.
5
Otwórz książkę na ostatniej stronie, tak, aby było widać jej tylną okładkę a następnie zagnij na jej wierzch prawą część papieru.
6
Weź tylną okładkę i wsuń ją do kieszonki powstałej z zagięć w prawej części papieru.
7
Zamknij książkę. Jej tył został już oprawiony. Teraz zajmiemy się jej przodem.
8
Zagnij lewą część papieru na prawo, przysłaniając nią przód książki.
9
Zagnij papier wzdłuż prawej krawędzi książki.
10
Rozłóż papier a następnie go złóż wzdłuż zrobionego przed chwilą zagięcia.
11
Chwyć przednią okładkę książki i wsadź ją w kieszonkę powstałą z zagięć w lewej części papieru. Gotowe!
12
Teraz możesz podpisać książki za pomocą stempelków w kształcie literek lub je ozdobić skrawkami innych papierów ozdobnych.
 4/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Helena - 2014-05-05
przypomniały mi się stare dobre czasy podstawówki... Każdy musiał mieć oprawiony zeszyt :)
maddy - 2014-04-24
Świetny pomysł, wyglądają przepięknie, a do tego unikniemy uszkodzeń ulubionych czytadeł :) zabieram się do pracy, dziękówa ;)
 
Chcesz w oryginalny sposób ozdobić swój zeszyt? To nic trudnego. Wystarczy, że masz w domu niepotrzebną chustkę i...
Jak zrobić okładkę na zeszyt z bandany?
Chcesz w oryginalny sposób ozdobić swój zeszyt? To...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt