9 domowych zabiegów na suche, matowe i plączące się włosy
prozaczek - specjalista Tipy.pl

Oto proste przepisy na maski i płukanki do włosów. Do ich wykonania użyjesz składników, które najprawdopodobniej już znajdują się w twojej kuchni lub apteczce. Zdziwiona? Przecież nie od dziś wiadomo, że na nasze włosy zbawienny wpływ na choćby awokado, cytryna czy miód. Przyda się też… popularna aspiryna. Przeczytaj artykuł i wybierz specyfik najbardziej odpowiedni dla ciebie.
1
Twoje włosy potrzebują nawilżenia?

Awokado

Awokado jest bogate w oleje i proteiny, dzięki którym twoje loki będą gładkie i doskonale nawilżone. Maseczka ta zapobiegnie też efektowi ciężkich włosów. Wystarczy zmiksować pół awokado, po czym dodać do tak powstałej papki kilka kropli olejku miętowego. Umyj włosy jak zwykle, spłucz szampon, odciśnij wodę, po czym nałóż maskę. Trzymaj ją na głowie ok. 15 minut, a następnie dokładnie spłucz.
2
Olej kokosowy

Na przesuszone końcówki włosów świetnie działa olej kokosowy. Jest on ciężki, więc musisz używać go oszczędnie, zwłaszcza w przypadku, gdy twoje włosy są cienkie. Weź łyżkę oleju kokosowego, po czym nanieś specyfik na wilgotne końcówki włosów. Jeżeli olej nie jest płynny, tylko stały, na chwilę przed zastosowaniem wstaw go do kuchenki mikrofalowej. Masz bardzo suche włosy? Pozostaw olej na końcówkach przez całą noc, a rano umyj je jak zwykle szamponem.
3
Banan + oliwa z oliwek

Zmiksuj dojrzałego banana z 1 łyżką oliwy z oliwek. Kiedy mieszanina nabierze jednolitej konsystencji (nie mogą być wyczuwalne kawałki banana), wmasuj maskę we włosy i skórę głowy. Pozostaw ją na pół godziny, a następnie dokładnie spłucz i umyj włosy szamponem.
4
Dynia + miód

Dynie mają wiele niezwykłych właściwości, są bogate w witaminy z grupy A i C, beta-karoten, potas i cynk. Nic dziwnego więc, że świetnie nadają się do zrobienia domowej maseczki. Do jej wykonania wykorzystać możesz resztki dyni (a takie zawsze zostają). Przygotuj szklankę puree z dyni i dodaj do niego ok. 1-2 łyżki miodu. Ten naturalny środek sprawi, że twoje włosy utrzymają odpowiednią wilgoć. Wmasuj jak najwięcej specyfiku we włosy i skórę głowy. Następnie owiń je folią lub nałóż czepek. Pozostaw na co najmniej 15 minut, a następnie spłucz. Tak przygotowaną maskę możesz zastosować też do pielęgnacji twarzy.
5
Chcesz wzmocnić kolor włosów?

Kakao w proszku

Jeśli masz brązowe włosy, wzmocnij ten kolor za pomocą specjalnej maseczki na bazie kakao. Zmieszaj je z jogurtem, miodem i octem jabłkowym tak, by uzyskać konsystencję papki. Nanieś maskę na kilkanaście minut na włosy, ich brąz powinien być potem głębszy i intensywniejszy.
6
Cytryna + rumianek

Chcesz jeszcze delikatnie rozjaśnić swoją blond loki? Użyj do tego mieszaniny soku z cytryny oraz rumianku. Zaparz w filiżance herbatę rumiankową, ostudź ją, a następnie wciśnij do niej sok ze świeżej cytryny. Umyj włosy szamponem jak zwykle, spłucz je, po czym nanieś na nie cytrynowo-rumiankową płukankę. Pozostaw ją na kilka minut, po czym spłucz czystą wodą. Jeśli wolisz, gdy kosmetyk ma konsystencję maski, a nie płukanki, dodaj odpowiednią ilość startych ziemniaków.
7
Twoje włosy sa matowe lub są trudne do ujarzmienia?

Woda z cukrem

Jeśli twoje włosy mocno się kręcą, puszą i trudno je ujarzmić, potraktuj je mieszanką wody i cukru. Do filiżanki wody wsyp ok. 1 łyżeczkę cukru i dokładnie zamieszaj, by całkowicie się rozpuścił. Następnie nalej odrobinę specyfiku na dłonie i nanieś go na suche włosy.
8
Aspiryna

Nadużywanie niektórych kosmetyków do stylizacji włosów sprawia, że stają się one matowe i przestają wyglądać zdrowo. Znasz ten problem? Jest na niego proste lekarstwo, i to dosłownie, bo chodzi o aspirynę. Rozkrusz jedną tabletkę i dodaj ją do szamponu. Kiedy szampon z kwasem acetylosalicylowym. Umyj nim włosy, czekając, aż specyfik dokładnie się spieni. Następnie spłucz dokładnie. Aspiryna przywróci włosom blask i odciąży je z nadmiaru pozostałości po innych kosmetykach. Uwaga! zabieg ten można robić raz na dwa tygodnie, nie częściej.
9
Ocet jabłkowy

Wypłukanie włosów w roztworze wody i octu jabłkowego sprawi, że będą one gładkie i lśniące. Stanie się tak dlatego, że zabieg przyczyni się do zamknięcia łusek włosów. Zmieszaj łyżkę octu z ½ szklanki wody i nanieś płukankę na lekko wilgotne włosy. Przeczesz je, odczekaj kilka minut, po czym spłucz.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Magda
29.10.2020
U mnie się oleje sprawdzają tylko pośrednio. Musi być dobra maska.
Karina
05.08.2019
Mnie wystarczy jeden sposób:) dobre kosmetyki. Wtedy wszystko, co robię nie szkodzi im w takim samym stopniu, co wcześniej. Polecam kosmetyki z apteki.
Alina
12.09.2018
Olej kokosowy nie nadaje się do włosów farbowanych, lepszy będzie arganowy albo lniany. No ale to wszystko takie doraźne działanie. Na dłuższą metę trzeba całkiem zmienić nawyki pielęgnacyjne. U mnie włosy bardzo się puszyły i plątały od suszarki. Wysoka temperatura im zdecydowanie nie służyła.
Aszka
19.09.2017
Olejem kokosowym jestem zachwycona, bo fajnie sprawdza się zarówna w kuchni, jak i przy pielęgnacji włosów i ciała.
mela
05.05.2014
Pyszne te wasze propozycje na maski do włosów :) chociaż muszę przyznać, że aspiryna mnie zaintrygowała ;)
glorianna
29.04.2014
Podoba mi się pomysł na rozjaśnienie włosów mieszaniną z cytryny i rumianku. Ja próbowałam z wodą utlenioną, ale efekt był niespecjalny..