Freeride

Style snowboardowe

KoalaKoala - specjalista Tipy.pl
Freeride
1 z 4
Snowboard istnieje od wielu lat jednak z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Dyscyplina ta rozwija się w zaskakującym tempie. Możemy wyodrębnić kilka stylów jazdy na snowboardzie, które różnią się między sobą miejscem jazdy i rodzajem przeznaczonej do tego celu deski. Przed zakupem całego sprzętu, bardzo ważne jest rozpoznanie swoich preferencji jazdy. Firmy snowboardowe bardzo dokładnie projektują sprzęt – deski, buty, wiązania - zgodnie z danym stylem jazdy. Dlatego nie powinno się kupować sprzętu do jazdy po puchu, kiedy większość czasu zamierzasz spędzić w snowparku.
1
Snowboard
Freeride:

Jest to najbardziej ogólny styl jazdy. Opiera się na jeździe po różnych terenach – po głębokim puchu, lesie, otwartych przestrzeniach, stromych górzystych urwiskach, niewyznaczonych trasach jak również w snowparku.

Sprzęt:
Najbardziej standardowa deska – można na niej jeździć wszędzie. W odróżnieniu od sprzętu freestylowego deska jest twardsza i nieco dłuższa, nie musi mieć symetrycznej budowy. Wiązania najlepiej miękkie rozstawione równolegle do siebie – ciężar jest rozłożony wtedy tak, że deska nie zapada się w śniegu i jest bardziej zwrotna.
2
Deska snowboardowa Burton
Freestyle:

Jest to najbardziej efektowny styl jazdy na desce. Opiera się na wykonywaniu trików na różnorakich przeszkodach – poręczach, boxach, skoczniach, rampach. Przeszkody znajdują się w tzw. snowparku – miejscu specjalnie przygotowanym dla freestylowych snowboarderów. Osoba uprawiająca ten styl jazdy, większość czasu spędza zatem na jeździe w snowparku, gdzie doskonali swoje triki.
3
Deski snowboardowe
Freecarve:

Styl wyścigowy, nazywany czasem snowboardingiem alpejskim, przeznaczony dla osób, lubiących duże prędkości.

Styl ten polega na szybkim zjeździe z górki na czas, często na wyścigi, lub w slalomie.

Sprzęt:
Do tego typu jazdy używa się twardego sprzętu (deska, wiązania i buty). Deski są wąskie i sztywne, pozwalają na jazdę po twardych, zmrożonych stokach. Deski freecarvingove są kierunkowe – tzn. tylko przód deski jest zawinięty do góry i można na nich jeździć tylko w jedną stronę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane