nakładanie serum

Jak prawidłowo nakładać serum?

visage - specjalista Tipy.pl
Serum dla wielu osób jest nieodgadnioną tajemnicą. Nie wiedzą kiedy je stosować, w jakim celu czy jakiego typu serum jest dla nich najlepsze. Wiele kobiet uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto. I owszem – jeśli nie nakładasz serum prawidłowo, zazwyczaj tak właśnie jest. Jednak umiejętna aplikacja tego kosmetyku potrafi naprawdę dużo zdziałać dla twojej skóry. Ogólna zasada jest taka: aplikujemy kosmetyki w kolejności od najrzadszego do najgęstszego. Więcej informacji na temat postępowania z serum znajdziesz poniżej.
1
Serum to preparat o bardzo dużej koncentracji składników aktywnych. Oznacza to, że powinno się je stosować na skórę w pierwszej kolejności – bezpośrednio po jej oczyszczeniu. Dzięki temu składniki aktywne mogą przedostać się w głąb skóry i zdziałać więcej, niż krem. Duża ilość składników aktywnych to główny powód wysokiej ceny serum.
2
Kolejne, o czym musisz pamiętać, to możliwa interakcja serum z różnymi kremami nawilżającymi. Jeśli produkty nie są tej samej marki, przeczytaj etykietę serum, by dowiedzieć się, czy jego składniki nie wejdą w reakcję z kremem, którego akurat teraz używasz.
3
Kolejne kroki dotyczą prawidłowej aplikacji serum. Ich przestrzeganie ma kluczowe znaczenie dla skuteczności tego preparatu.
4
Składniki aktywne lepiej przenikają w głąb skóry, gdy jest ona oczyszczona, rozgrzana i lekko wilgotna. Pamiętaj więc, że pierwszym etapem zawsze powinno być oczyszczenie cery i przemycie jej ciepłą wodą.
5
Przyłóż do twarzy ciepły, wilgotny ręcznik. Nieznacznie otworzy on pory i pozostawi skórę lekko wilgotną.
6
Nałóż na twarz kilka-kilkanaście małych kropelek serum. Szybko, ale delikatnie rozprowadź je po całej buzi.
7
Rozprowadzając serum na twarzy wykonuj krótkie, delikatne, ale zdecydowane ruchy. Nie naciągaj, ani nie pocieraj skóry.
8
Po nałożeniu serum na twarz przez pół minuty delikatnie wklepuj je opuszkami palców. Zapewni to absorpcję serum w głębsze warstwy skóry.
9
Jeśli podczas aplikacji serum odczuwasz uczucie mrowienia, nie martw się. Może to oznaczać, że aktywne składniki preparatu przedostają się do skóry właściwej, co jest niezbędne, by mogły zacząć działać. Mrowienie często występuje, gdy serum zawiera takie składniki jak witamina C, czy retinoidy.
10
Krem nawilżający nakładaj na twarz dopiero wtedy, gdy serum całkowicie się wchłonie. Może to potrwać około 3 minuty – skóra będzie wówczas sucha w dotyku.
11
Podkład nałóż dopiero wówczas, gdy krem zostanie całkowicie wchłonięty przez skórę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

golenie nóg
podrażnienie skóry
drugi podbródek

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Emilia
05.05.2014
mąż wysłał mi serum na zmarszczki z Francji, także mam problem z odczytaniem etykiety, ale zastosowałam się do reszty porad i jestem zadowolona :)
urelka
29.04.2014
ojej :) nie wiedziałam, że na serum można nakładać krem ;o