Jak zrobić czapkę kucharską z papieru?

Amarant - specjalista Tipy.pl
1 z 11
Profesjonalni kucharze zawsze mają wysokie, białe czapki. Następnym razem, kiedy twoje dziecko będzie chciało ci pomóc w kuchni załóż mu tą zabawną i bardzo prostą do zrobienia czapkę. Jej wykonanie zabierze tylko parę minut a maluch poczuje się doceniony i ważny.
1
Przygotuj kilka kartek papieru, linijkę, nożyczki, metr krawiecki, taśmę klejącą i paski z tekturki.
2
Z białego papieru tekturowego wytnij dwa paski, jeden o wymiarach 1,5 x 27,5 cm a drugi 3,5 x 27,7 cm. Paski te posłużą do zmierzenia części plisowanej czapki.
3
Przyłóż 1,5 cm pasek do dolnej krawędzi kartki papieru a następnie zagnij kartkę przykrywając nią pasek. Uważaj, aby podczas zaginania kartki pasek się nie przesuwał.
4
Następnie przyłóż szerszy pasek do zagięcia, które zostało przed chwilą zrobione i znów zagnij kartkę - tym razem odwrotnie niż poprzednio (powinna wyjść harmonijka). Powtarzaj robiąc zagięcia raz na 1,5 cm szerokości a raz na 3,5 aż dojdziesz do końca kartki. Kartka powinna się zaczynać od zagięcia węższego i kończyć zagięciem szerszym.
5
W taki sposób zrób harmonijki z kilku kartek papieru. Dla małych dzieci wystarczą 4 kartki, dla starszych 5 zaś dla nastolatków i dorosłych 5 lub 6.
6
Połóż harmonijki jedna obok drugiej w taki sposób, aby wszystkie były skierowane w tym samym kierunku a następnie sklej je ze sobą - węższy pasek jednej kartki powinien być sklejony z szerszym paskiem drugiej.
7
Sklej ze sobą dwie kartki papieru w taki sposób, aby nachodziły na siebie na 2,5 cm. Powstały fragment powinien mieć wymiary 21,5 x 53 cm. Przyłóż do dolnej, dłuższej krawędzi kartki szerszy pasek i ją zagnij. Zagnij ją jeszcze raz - będzie to mankiet czapki.
8
Odwróć kartkę na drugą stronę a następnie odmierz i zaznacz 3,5 cm z drugiej strony. Połóż kartkę złożoną w harmonijkę wzdłuż zaznaczenia i przyklej taśmą klejącą.
9
Zmierz obwód głowy dziecka za pomocą metra krawieckiego. Dodaj do wyniku około 2,5 cm a następnie odmierz tą długość na materiale na czapkę i przytnij.
10
Złącz ze sobą obydwa końce czapki i je sklej, tak, aby nachodziły na siebie 2,5 cm. Gotowe!
Strona 1 z 11

Powiązane porady

dekoracje na ścianę z rolek papieru
tulipan origami
sowy z papieru toaletowego

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Eleonorka
05.05.2014
Sama bym taką nosiła! :D
Milena
29.04.2014
Fajny pomysł, moje dziecko ma niebawem urodziny i planujemy urządzić przyjęcie w domu. Myślałam o zorganizowaniu jakiejś zabawy dla dzieci. Kuchcenie będzie tematem przewodnim imprezy.