parowar

Jak gotować w parowarze?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Gotowanie w parowarze jest szybkim, łatwym i przede wszystkim zdrowym sposobem przyrządzania wielu produktów spożywczych. Może być używany do wszystkiego, od brokułów po brukselkę, poprzez buraki czy nawet banany. Najbardziej popularne parowary składają się z garnka, kosza na jedzenie i pokrywki. Wszystkie te części ściśle ze sobą współpracują podczas gotowania. Podczas przygotowywania posiłków na parze nie potrzebujesz olejów, tłuszczy i innych kalorycznych dodatków. Możesz być pewny, że wszystko co przygotujesz będzie świeże, delikatne i niskokaloryczne.
P

* Woda
* Żywność
* Parowar

1
Przygotuj produkty, które chcesz ugotować na parze. Żywność będzie najlepiej przygotowana, jeśli pokroisz ją na małe porcje. Przygotowując żywność do gotowania w parowarze, umyj ją dokładnie, usuń liście, skórkę, kości i wszystkie inne części, których nie zamierzasz jeść.
2
Nalej wody do 1/4 wysokości garnka parowaru (większość parowarów ma wyciągany koszyk a po jego wyjęciu może funkcjonować jako zwykły garnek). Upewnij się, że między powierzchnią wody, a spodem kosza na jedzenie jest kilka centymetrów odległości. Kosz na żywność nie może być zanurzony w wodzie, ani stykać się z jej powierzchnią.
3
parowar
Włóż do kosza parowaru produkty spożywcze które chcesz ugotować. Umieść kosz w garnku, całość przykryj pokrywką i postaw na kuchence.

Jeśli parowar jest wysoki - ma kilka półeczek, należy pamiętać, że temperatura w górnej części parowaru jest niższa niż w dolnej. Dlatego, jeśli chcemy równocześnie gotować kilka produktów musimy pamiętać o właściwej kolejności. Na sam dół kładziemy produkty, które wymagają najdłuższego czasu gotowania, zaś na górę te, które gotują się znacznie szybciej.
4
Zwróć uwagę, kiedy woda zaczyna wrzeć. Pojawi się wówczas charakterystyczny hałas i para zacznie uciekać spod pokrywki. Zmniejsz płomień, ale pamiętaj, że woda musi cały czas wrzeć. Dostosuj czas gotowania do zawartości parowaru – buraki będą się gotować znacznie dłużej niż plasterki cebuli.
5
Sprawdź żywność. Jeśli nie jesteś pewna, jak długo powinna się gotować, możesz sprawdzić czy jest miękka poprzez wbicie w nią widelca. Gdy produkty są miękkie, wyłącz ogień.
6
Ugotowane produkty wyłóż na talerz, są już gotowe do spożycia.
7
Umyj parowar w ciepłej wodzie z dodatkiem płynu, gdy jest on jeszcze ciepły. Resztki które przedostały się z kosza do wody odcedź na sitku, aby nie zatkały ci zlewu. Wyrzuć je do kosza.
?

Wskazówki
* Jeśli gotowanie zajmuje dużo czasu, sprawdzaj poziom wody. Może zaistnieć potrzeba jej uzupełnienia.
* Nie mieszaj zbyt wielu produktów, które wymagają różnego czasu gotowania.
* Nie przepełniaj kosza parowaru.
* Produkty w parowarze nie powinny być ściśnięte. Para powinna się swobodnie unosić wokół każdego produktu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

szybkowar
wywar z warzyw
Zioła do ryby

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Ognista
01.08.2014
Właśnie się stałam posiadaczką parowara i jak na razie jestem rozczarowana, a przede wszystkim czasem gotowania ...szlag mnie mało nie trafił gdy gotowałam kaszę gryczaną ...40 bitych minut i wcale nie byłam zadowolona z konsystencji, uwielbiam kaszę na sypko a tu nie było takiej opcji. Kurczak nie powiem ...przyprawiony sporą ilością pieprzu i estragonu był smaczny ale kasza nie, nie, nie ....dzisiaj myślałam o ugotowaniu makaronu ale cierpnie mi skóra na myśl o czasie gotowania chyba jednak zrobię to tradycyjnie .
misiek
15.04.2012
Doskonały pomysł na gotowanie na parze. Ale jak takie potrawy smakują, zwłaszcza gdy lubi się dobry sosik?