Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Kosmetyki > Kremy Domowej Roboty > Jak zrobić balsam na ból głowy?

Jak zrobić balsam na ból głowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Ziołowe balsamy domowej roboty to bezpieczny i przede wszystkim skuteczny środek przeciwbólowy nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci. Zioła potrzebne do ich przygotowania możesz zebrać samodzielnie i ususzyć lub udać się po nie do najbliższego sklepu zielarskiego. Na bóle głowy najlepiej sprawdzi się połączenie mięty pieprzowej z lawendą. Polecam ci także przygotować inne balsamy ziołowe: różano-rumiankowy o działaniu łagodząco-kojącym (aplikuj go przed snem) i nagietkowy o działaniu gojąco-leczniczym. Receptury znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
suszone zioła (mięta pieprzowa, lawenda, rumianek, płatki róży, nagietek), olej bazowy (oliwa, olejek migdałowy, jojoba itp.), wosk pszczeli (2 łyżki na każde 1/4 szklanki oleju), pojemniki z nakrętką, olejki eteryczne
1
olejek ziołowy do balsamu
Przygotowanie ziół do balsamu

1-2 garści suszonych ziół umieść w czystym, suchym słoiczku. Słoik musi być całkowicie suchy, ponieważ nawet odrobina wilgoci może sprawić, że zalęgnie się w nim pleśń. Zalej zioła wybranym olejem bazowym (oliwa z oliwek, olej migdałowy lub jojoba). Szczelnie zakręć słoik i umieść na 2-3 tygodnie w słonecznym miejscu. Co jakiś czas wstrząsaj nim. Gdy czas upłynie, przecedź zawartość słoiczka przez czystą ściereczkę. Wyciśnij każdą kropelkę oleju z zasuszonych ziół. Olejek ten będzie stanowił bazę twojego balsamu.
2
balsam na ból głowy z miętą i lawendą
Balsam na ból głowy z miętą pieprzową i lawendą

Do przygotowania tego balsamu będziesz potrzebować olejku sporządzonego z suszonej lawendy i mięty pieprzowej. Drugim składnikiem jest wosk pszczeli. Ogólna proporcja to 2 łyżki wosku na każde 1/4 szklanki oleju. Im więcej oleju, tym bardziej kremowy balsam.

Przygotuj metalowy rondelek przeznaczony specjalnie na potrzeby tego przepisu (wosk pszczeli ciężko będzie później domyć). Umieść w nim oba składniki. Całość podgrzej na małym ogniu (najlepiej w kąpieli wodnej), do czasu, aż wosk się roztopi.
Dodaj kilka kropel wybranego olejku eterycznego. Wlej całość do czystego pojemniczka. Pozostaw do czasu, aż ostygnie i stężeje przybierając konsystencję balsamu.
3
kojący balsam różano-rumiankowy
Kojący balsam różano-rumiankowy

W analogiczny do powyższego sposób możesz również przygotować balsam różano-rumiankowy. Sporządza się go na bazie olejku przygotowanego z suszonych płatków róży i kwiatów rumianku. Stosuj balsam tuż przed pójściem spać. Ma działanie relaksujące i kojące.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ullla - 2014-05-05
pomysł rewelacja...wolę poświecić chwilę czasu i mieć naturalny kosmetyk niż wydać mnóstwo kasy na jakąś chemię.. bez wątpienia zrobię taki

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

Ten balsam jest tak apetyczny, jak apetyczna jest czekolada. Jego konsystencja jest nieco twarda, więc wymaga nieco...
Jak zrobić czekoladowo-miętowy balsam do ust?
Ten balsam jest tak apetyczny, jak apetyczna jest czekolada...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt