ziołowy balsam na ból głowy

Jak zrobić balsam na ból głowy?

ivonaivona - specjalista Tipy.pl
ziołowy balsam na ból głowy
1 z 4
Ziołowe balsamy domowej roboty to bezpieczny i przede wszystkim skuteczny środek przeciwbólowy nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci. Zioła potrzebne do ich przygotowania możesz zebrać samodzielnie i ususzyć lub udać się po nie do najbliższego sklepu zielarskiego. Na bóle głowy najlepiej sprawdzi się połączenie mięty pieprzowej z lawendą. Polecam ci także przygotować inne balsamy ziołowe: różano-rumiankowy o działaniu łagodząco-kojącym (aplikuj go przed snem) i nagietkowy o działaniu gojąco-leczniczym. Receptury znajdziesz poniżej.
P

suszone zioła (mięta pieprzowa, lawenda, rumianek, płatki róży, nagietek), olej bazowy (oliwa, olejek migdałowy, jojoba itp.), wosk pszczeli (2 łyżki na każde 1/4 szklanki oleju), pojemniki z nakrętką, olejki eteryczne

1
olejek ziołowy do balsamu
Przygotowanie ziół do balsamu

1-2 garści suszonych ziół umieść w czystym, suchym słoiczku. Słoik musi być całkowicie suchy, ponieważ nawet odrobina wilgoci może sprawić, że zalęgnie się w nim pleśń. Zalej zioła wybranym olejem bazowym (oliwa z oliwek, olej migdałowy lub jojoba). Szczelnie zakręć słoik i umieść na 2-3 tygodnie w słonecznym miejscu. Co jakiś czas wstrząsaj nim. Gdy czas upłynie, przecedź zawartość słoiczka przez czystą ściereczkę. Wyciśnij każdą kropelkę oleju z zasuszonych ziół. Olejek ten będzie stanowił bazę twojego balsamu.
2
balsam na ból głowy z miętą i lawendą
Balsam na ból głowy z miętą pieprzową i lawendą

Do przygotowania tego balsamu będziesz potrzebować olejku sporządzonego z suszonej lawendy i mięty pieprzowej. Drugim składnikiem jest wosk pszczeli. Ogólna proporcja to 2 łyżki wosku na każde 1/4 szklanki oleju. Im więcej oleju, tym bardziej kremowy balsam.

Przygotuj metalowy rondelek przeznaczony specjalnie na potrzeby tego przepisu (wosk pszczeli ciężko będzie później domyć). Umieść w nim oba składniki. Całość podgrzej na małym ogniu (najlepiej w kąpieli wodnej), do czasu, aż wosk się roztopi.
Dodaj kilka kropel wybranego olejku eterycznego. Wlej całość do czystego pojemniczka. Pozostaw do czasu, aż ostygnie i stężeje przybierając konsystencję balsamu.
3
kojący balsam różano-rumiankowy
Kojący balsam różano-rumiankowy

W analogiczny do powyższego sposób możesz również przygotować balsam różano-rumiankowy. Sporządza się go na bazie olejku przygotowanego z suszonych płatków róży i kwiatów rumianku. Stosuj balsam tuż przed pójściem spać. Ma działanie relaksujące i kojące.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

błyszczyk domowej roboty
spierzchnięte usta
domowe serum z witaminą C

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ullla
05.05.2014
pomysł rewelacja...wolę poświecić chwilę czasu i mieć naturalny kosmetyk niż wydać mnóstwo kasy na jakąś chemię.. bez wątpienia zrobię taki