3 naturalne sposoby odstraszania owadów
prozaczek - specjalista Tipy.pl

Sezon wiosenno-letni to nie tylko dłuższe dni i ciepłe wieczory, podczas których można wylegiwać się na leżaku czy grillować. To także czas wzmożonej aktywności komarów, kleszczy, meszek i innych uciążliwych, a niekiedy wręcz niebezpiecznych dla człowieka owadów. Środków, które je odstraszają jest sporo. Jeśli jednak zależy ci na tym, by stosowany przez ciebie specyfik przeciwko owadom był naturalny, warto pokusić się o zrobienie go samemu. Oto trzy przepisy na domowej produkcji środki przeciw owadom.
1
Spray cytrynowo-miętowy

Składniki:
½ szklanki alkoholu,
¼ szklanki świeżego soku z cytryny,
10 kropli olejku z mięty pieprzowej

Zmieszaj ze sobą wszystkie składniki, po czym umieść je w butelce z atomizerem. Spryskaj środkiem otoczenie, np. werandę czy balkon. Owady odstraszy intensywne zapach cytryny i mięty.

Plusy:
Tuż po jego użyciu owadów rzeczywiście jest o wiele mniej, a w okolicy roznosi się orzeźwiający aromat.

Minusy:
Aby efekt się utrzymywał, trzeba ponawiać spryskiwanie co ok. 1 godzinę.
2
Naczynie z olejkiem lawendowym i eukaliptusowym

Składniki:
5 kropli olejku lawendowego,
5 kropli olejku eukaliptusowego,
170 ml wody,
pałki trzciny

Połącz oba rodzaje olejków z podaną ilością wody i przelej je do ładnego naczynia. Następnie zanurz w nim kilka pałek trzciny. Naczynie postaw na stole lub parapecie.

Plusy:
Jest to zdecydowanie najprostszy i najszybszy w wykonaniu domowy środek przeciwko owadom latającym. Poza tym bardzo ładnie pachnie, a dodatkowo stanowi oryginalną dekorację, o ile oczywiście wybierzesz odpowiednio prezentujące się naczynie.

Minusy:
Niestety środek ten swym działaniem obejmuje jedynie niewielki obszar. Co ważne, niezbyt działa na komary, a to przecież one są głównym utrapieniem działkowiczów.
3
Balsam o zapachu trawy cytrynowej

Składniki:
5 kropli olejku z trawy cytrynowej,
5 kropli ojejku goździkowego,
ok. 200-250 ml bezzapachowego balsamu do ciała

W plastikowej misce zmieszaj balsam z olejkami, po czym przelej go do pustego pojemnika. Trawa cytrynowa działa odstraszająco nie tylko na komary, ale też kleszcze. Zapach goździków sprawi, że komary będą się trzymały z dala przez ok. 2 godziny.

Plusy:
W przeciwieństwie niektórych środków przeciwko owadom do spryskiwania czy nacierania ciała, ten balsam naprawdę ładnie pachnie.

Minusy:
Balsam ten nie działa dłużej niż dwie godziny. Najlepiej nacierać się nim co 1-1,5 godziny, co może być nieco męczące, szczególnie dla dzieci.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Małgosia
05.05.2014
zastanawiam się czy zaproponowane przez was metody można stosować również u zwierząt..
boni
30.04.2014
Słyszałam, że w sklepach można kupić jakieś specjalne kadzidełka odstraszające komary :)