robienie dredów

Jak zrobić dredy?

4you4you - specjalista Tipy.pl
Dredy, dredloki to bardzo fajny styl uczesania, jednak nie dla każdego. Jeżeli zwykle masz proste uczesanie i chcesz coś zmienić poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zrobić dredy. Pamiętaj jednak, że zanim będą naprawdę dobrze wyglądać może minąć kilka miesięcy lub nawet lat, ale warto czekać.
P

* około 1 litr wody z kranu
* wosk pszczeli
* szydełko
* 1 stołowa łyżka octu
* gumki do włosów
* akcesoria do pielęgnacji włosów

1
Dredy najlepiej robi się z kręconych włosów. Jeżeli masz proste i cienkie włosy najlepiej zrób sobie w domu trwałą na bardzo cienkich wałkach zanim przystąpisz do zrobienia dredów. Trwała nada twoim włosom teksturę odpowiednią do robienia dredów.
2
Na około 10 dni przed zabiegiem przestań używać odżywki do włosów.
3
W dniu w którym będziesz robić dredy przygotuj mieszankę z łyżki octu i litra wody. Spłucz nią włosy. Mikstura ta usunie z włosów wszelkie osady, które mogłyby utrudnić proces robienia dredów. Możesz także kupić specjalny szampon i nim umyć włosy, efekt będzie taki sam.
4
Wysusz włosy. Oddziel pasmo włosów (jego grubość zależy od tego jak grube chcesz mieć dredy). Resztę włosów zepnij spinką lub zawiąż gumką tak aby nie spadały na pasemko nad którym będziesz pracować.
5
Skręcaj je od samej nasady włosów aż do końca, i znów wróć do samej góry, grzebieniem podtapiruj skręcone włosy i znowu skręcaj. U ludzi, którzy mają kręcone włosy skręcone pasmo prawdopodobnie pozostanie w takiej poplątanej i skręconej pozycji, natomiast ci, którzy mają mniej podatne włosy muszą mocniej podtapirować.
6
Na skręcone pasmo nałóż wosk pszczeli lub wosk do układania włosów. Wosk usztywni włosy i sprawi, że nie będą się one rozwijać.
7
Na koniec załóż na każdego dreda gumkę, która zabezpieczy przed rozwijaniem się. Przeplatając ostatnią pętelkę nie wyciągaj końcówek włosów, tylko pozostaw zawinięte. W ten sposób uzyskasz zaokrąglone końce na swoich dredach.
8
Zależnie od twojego stylu życia i obowiązków możesz skręcać kilka pasm dziennie lub całe włosy za jednym razem. Poproś kogoś by pomógł ci skręcić włosy z tyłu głowy w podany wyżej sposób.
9
Aby twoje dredy uzyskały ładny kształt powtarzaj regularnie skręcanie, woskowanie i tapirowanie. W późniejszym okresie zamiast grzebienia używaj szydełka do przeciągania włosów. Pamiętaj, że uzyskanie i utrzymanie ładnych dredów wymaga bardzo dużo wysiłku, więc pracuj nad nimi oglądając telewizję czy słuchając muzyki oraz w każdej innej wolnej chwili.
?

Wskazówki
* Zaopatrz się w grzebień o metalowych drobnych zębach, gdyż plastikowy może się złamać gdy dredy będą już solidniejsze.
* Wosk pszczeli świetnie zabezpieczy twoje dredy, ale może spowodować wysuszanie włosów i skóry głowy. Zapytaj w sklepie fryzjerskim o specjalne preparaty do dredów.
* Zanim umyjesz głowę z dredami musisz odczekać kilka tygodni.
* Unikaj opasek do włosów lub ręczników które się strzępią, lub pozostawiają drobne kudełki, bo zanieczyszczą twoje dredy.
* Zawsze skręcaj swoje włosy w tym samym kierunku, co za pierwszym razem
* Od ciągłego skręcania dredów czyli ciągłego trzymania rąk w górze mogą cię rozboleć ręce, gdyż jest to długoterminowa i codzienna praca, poszukaj pomocnika do kręcenia twoich włosów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Warkocz z 4 pasm
Warkocz dookoła głowy
dredy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

akora
28.12.2011
wczoraj zrobilam sobie dredy w afrykanskim salone ,ale niestety nikt tam nie krobi dredow tak jak kazdy pisze na stronkaich internetowych .. ja mam zrobione na afrykanski wax i nik mi nienie tapirowal wlosow tylko mialam na pasemka polany bardzo goracy wax a puznej rpzdzierala mi te pasemka i sklejala i skrecila je bolesny to balo ale jakos wytrzymalam ...ale ze spaniem bylo strasznie i bardzo bolalo cala noc ,z mila checia bym to teraz usunela ale niestety sa tak mocno skrecone ze cieszko je obciac i na dodatek ten wax....moje dredy sa tak twarde i stercza jak patyki wogole mi sie teraz to nie podoba:(dlugosc moich wlosow jest 10 cm ..pozdrawiam akora