pieczone szparagi

Jak upiec szparagi w piekarniku?

ivonaivona - specjalista Tipy.pl

Szparagi są nie tylko zdrowe, ale przede wszystkim bardzo smaczne. Szczególnie lubię te upieczone w piekarniku. Chrupiące, a jednak wciąż miękkie, skropione oliwą z oliwek i odrobiną soku z cytryny, idealnie przyprawione. Dzięki temu przepisowi w kilkanaście minut stworzysz danie doskonałe.

P

około 1 kg grubych, dużych szparagów, 2 łyżki oliwy z oliwek, 1/8 łyżeczki soli, 4 łyżki soku z cytryny, pieprz do smaku (w przypadku zwykłych, cienkich szparagów zmniejszamy proporcję o połowę – w przeliczeniu na jeden pęczek tych warzyw)

1

Nagrzej piekarnik do 200°C. Szparagi umyj i osusz. Odetnij ich szpiczaste końce.

2
szparagi pieczone w  folii

Blachę do pieczenia wyłóż folią aluminiową. Ułóż na niej szparagi – jeden obok drugiego.

3

Równomiernie polej szparagi najpierw oliwą z oliwek, a potem sokiem z cytryny. Dopraw je do smaku solą i pieprzem.

4

Za pomocą widelca poprzesuwaj nieco szparagi, żeby oliwa i sok wymieszały się z przyprawami.

5
art/2014/18896_124328_big.jpg

Grube i duże szparagi piecz przez 5 minut. Następnie wyjmij je z piekarnika i przewróć widelcem na drugą stronę. Na tym etapie powinny być już gotowe (wówczas da się w nie wbić widelec). Jednak jeśli wolisz, żeby były bardziej chrupiące, włóż je jeszcze na 3 minuty do piekarnika. Następnie znów przewróć je widelcem na drugą stronę i piecz jeszcze przez 2 minuty. Będą gotowe, gdy zaczną się robić brązowe i chrupiące.

6
art/2014/18896_124329_big.jpg

Zwykłe, cienkie szparagi piecz nieco krócej i cały czas bacznie obserwuj, czy się nie przypalają.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Pamela
19.05.2014
1/4 masła należy roztop w rondelku na małym ogniu, następnie dodaj 2 łyżki mąki i cały czas mieszaj, aż uzyskasz zasmażkę o jasno złotym kolorze, dodaj 2 szklanki mleka i odrobinę soku z cytryny po czym mieszaj doprowadzając sos do zgęstnienia, na końcu dopraw do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
sanna
13.05.2014
próbowałam kiedyś piec w piekarniku białe szparagi, ale wyszły gumowate :( jak zrobić sos beszamelowy do szparagów?