tabletki do zmywarki domowej roboty

Jak zrobić tabletki do zmywarki?

ivonaivona - specjalista Tipy.pl
tabletki do zmywarki domowej roboty
1 z 5
Zmywarka do naczyń to jeden z najważniejszych wynalazków ludzkości, zwłaszcza dla tych, którzy nie przepadają za spędzaniem wolnego czasu z tłustym talerzem w jednej, a spienioną gąbką w drugiej ręce. Jednak zdarzają się też incydenty nieprzyjemne – gdy musimy kupić nowy zapas kosztownych tabletek do zmywarki. Okazuje się, że istnieje znacznie tańsze i bezpieczniejsze dla środowiska rozwiązanie – tabletki myjące domowej roboty. Przepis na nie znajdziesz poniżej.
P

2 szklanki sody oczyszczonej, 1 szklanka soli, 1/2 szklanki kwasku cytrynowego, 1 szklanka wody, pojemniczki na kostki lodu (proporcje wystarczą na około 36 tabletek)

1
domowe tabletki do zmywarki - krok 2
Zanim przystąpisz do robienia tabletek, musisz zamienić połowę porcji zwykłej sody oczyszczonej w sodę do prania. W tym celu wysyp szklankę sody na płaską blachę do pieczenia. Włóż ją na 30 minut do nagrzanego do temperatury 200°C piekarnika. Podczas pieczenia kilka razy przemieszaj sodę, żeby nie przypaliła się, tylko równomiernie podgrzała. Zauważysz, że po wyjęciu z piekarnika stanie się bardziej sypka i matowa. Zmieni też nieco swoje właściwości, stając się idealną bazą do wszelkiego rodzaju sypkich i płynnych detergentów do prania.

W miseczce wykonanej ze szkła lub ze stali nierdzewnej zmieszaj sodę oczyszczoną, sodę do prania, kwasek cytrynowy i sól.
2
domowe tabletki do zmywarki - krok 3
Stopniowo zacznij dolewać wodę. Mieszanka zacznie pienić się i syczeć. Odczekaj wówczas, aż proces ustanie i dopiero wtedy dodaj więcej wody. Dobrze wymieszaj całość.
3
domowe tabletki do zmywarki - krok 5
Nałóż po 1 łyżce tak otrzymanej papki do otworów foremki na lody. Jeśli masa będzie zbyt sypka, by można ją było formować, dodaj odrobinę więcej wody. Śpiesz się. Pasta szybko zastyga. Jeśli masz wrażliwą skórę, załóż gumowe rękawiczki.

Pozostaw foremki na około 30 minut, następnie wydobądź z nich poszczególne kostki i pozostaw do całkowitego wyschnięcia.
4
domowe tabletki do zmywarki - krok 6
Tak przygotowane tabletki umieść w szczelnym szklanym słoiku.
?

Wskazówki
* Jeśli chcesz zrobić proszek do zmywania, nie dodawaj do składników sypkich wody. Stosuj 1 łyżkę proszku na jeden cykl zmywania.
* Jeśli szukasz naturalnego płynu do zmywarki, wypróbuj biały ocet jabłkowy. Wlej go do tej komory, do której wlewasz normalny płyn. Skuteczność i bezpieczeństwo gwarantowane.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (27)

* Pola wymagane

Janina
14.10.2019
Ale przecież soda i kwasek cytrynowy wykluczają się nawzajem są neutralne i nie czyszcza
Juz spróbowałam.
Jerzy
04.06.2019
Zrobiłem proszek do prania. W zamkniętym słoiku skamieniał i trzeba było mocno dłubać nożem, żeby coś urwać. To jeszcze nic, ale na szklankach są zacieki jak diabli. Masakra. Wolę tabletki ze sklepu.
Bzdura
11.05.2019
Po składzie tabletek widać, że nic nie umyją... PS. A soda połączona z kwaskiem cytrynowym może "buzować".
Dorota
13.12.2018
Tabletki tanie. Proszek do prania też. Żarcie sklepowe pakowane w folię super. A później medytuje, od czego chora tarczyca, rak lub inne choroby. Od lat piorę i zmywam w sodzie, boraksie i płuczę w occie. Nie szkodzi ani mnie, ani środowisku. Rezygnacja z chemii nie oznacza rezygnacji z udogodnień.
Mat26
22.03.2017
Oj wy głupie cebulaki, no jak to tak samemu coś zrobić? no przecież ja muszę kupić bo takie to tanie i ja jestem ten najlepszy co to nie musi nic robić. Bio ? Ekologia? w dupie to mam no bo tylko JA się liczę. Co z tego że ta chemia zostaje na umytych talerzach,przecież wy chemię lubicie. Ja robie samemu to trwa około 10-15 min i mam spokój na dwa tygodnie. Plus mogę jęść spokojnie wiedząc że nie jem chemii.
willypl
24.06.2016
Bidni ludzie, uzależnieni od korporacji, muszą jak bydło iść do sklepu i kupić co im każą, kupę rzeczy można zrobić samemu, wystarczy odrobina chęci, zamiast krytykować to sługusy korporacji mogliby cokolwiek samemo zrobić. Ale skoro wolą dać zarabiać korporacjom, proszę bardzo hahaha
eda
13.06.2016
Pomijając wątpliwą opłacalność tego przedsięwzięcia, istnieje jeszcze możliwość uszkodzenia zmywarki, przez tę niesprawdzoną miksturę. Ja używam proszku do zmywarek 2,5 kg w cenie 32 zł. z czego wychodzi ok 150 porcji, czyli trzy razy taniej niż tabletki, a jakość bez różnicy.
Foorio
06.08.2015
Czy w Polsce nest juz taka bieda ze ludzi nie stac na tabletki do zmywarki? W Niemczech wg testu konsumenckiego najlepsze tabletki sa z lidla za 2,79€. Sa lepsze od Finish i Somat a kosztuja naprawde niewiele. Szczere wyrazy wspolczucia dla ziomkow zza Odry...
zz
06.08.2015
Tablety drogie? Jezusie! To lepiej bawić się sodą, marnować energie w piekarniku żeby zrobić coś co kosztuje tyle ile flaszka wódki za kilkadziesiąt sztuk.

Jeszcze mogę zrozumieć, że ktoś to robi dla fanu, albo że się boi co tam producent dorzucił.....
hemik
06.08.2015
No jak to ? Soda i kwasek połączone zaczną buzować !
Nie oszukujecie ?