Nauka jazdy na snowboardzie

Porady dla początkującego snowboardzisty
KoalaKoala - specjalista Tipy.pl

Pierwszy dzień na desce snowboardowej może być bardzo frustrujący. Poniżej przedstawiamy parę wskazówek co robić i czego unikać wybierając się po raz pierwszy z deską na stok.
1
Nauka jazdy na desce
Lekcje u instruktora. Wystarczy Ci kilka godzin. Oczywiście po dwóch godzinach jazdy na desce nie będziesz od razu śmigać po stoku. Wręcz przeciwnie. Instruktor pokaże Ci w jaki sposób prawidłowo powinno się jeździć. Pamiętaj, w jaki sposób nauczysz się jeździć, w taki sposób będziesz jeździć prawdopodobnie już zawsze. Ciężko wyzbyć się złych przyzwyczajeń.
2
Będziesz się wywracać - ciągle. Aby zaoszczędzić sobie wiele siniaków, stłuczeń i obrażeń zaopatrz się w kask, ochraniacze na kolana, biodra i kość ogonową. Szczególnie docenisz snowboardowe szorty ochronne (do kupienia tutaj). Ból towarzyszący pierwszym dniom na desce może zniechęcić nawet najbardziej zapalonych deskarzy.
3
Nauka jazdy na snowboardzie
Wiele osób wybierając się pierwszy raz na snowboard ubiera spodnie jeansowe. Jeśli nie masz odpowiednich spodni na deskę to sobie od kogoś pożycz. Nigdy nie zakładaj jeansów na deskę! Spodnie takie od razu przemakają i robią się na mrozie sztywne.
4
Pierwszy dzień na snowboardzie jest bardzo trudny. Pamiętaj, że jeśli nie będziesz ciągle próbować i się starać to nigdy się nie nauczysz. Trochę wytrwałości i chęci a nauka przebiegnie zdecydowanie szybciej. Pamiętaj - chcieć to móc!
5
Lewa noga w wiązaniu z przodu deski to “regular”, prawa z przodu to “goofy”. Na ogół na początku wiele osób myli te pojęcia ze sobą.
6
Staraj się większość ciężaru swojego ciała przenosić podczas jazdy na przednią nogę. Im więcej ciężaru przeniesiesz na przód deski, tym wolniej będziesz jechać.
7
Większość początkujących snowboardzistów stara się skręcać używając do tego celu nóg. Przy wolnej prędkości, ugnij nogi, przenieś ciężar ciała w kierunku przedniej krawędzi deski i obejrzyj się za siebie w kierunku stoku. Deska samoczynnie skieruje się w tym kierunku w którym patrzysz.
8
Jak już nauczysz się skręcać w obie strony bez wywracania się, wykonuj skręty jak najczęściej dopóki całkowicie wyeliminujesz ruchy stopami.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Afa
03.06.2016
A czy najlepsi snowboarderzy to nie samouki??
Madzik96
11.01.2012
Hej mam pytanie... a czy jeśli nigdy nie jeździłam na nartach to mogę od razu uczyć się jeździ na snowboardzie ? ;) Proszę odpowiedzcie ... :)
Valerry
11.02.2011
Bez instruktora tez da się nauczyć .... . Ja w tym sezonie byłam na snowboardzie to w 2 godziny < bez instruktora> nauczyłam się jeździć .. Więc to trzeba tylko chęci .
kuba
18.12.2010
ja juz umiem jezdzic na nartach wiec przyszedl czas na deske :")!