chałwa

Jak zrobić chałwę sezamową?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Chałwa to wspaniała, słodka rozkosz dla podniebienia. Jeżeli uwielbiasz chałwę możesz ją samodzielnie zrobić w domu - będzie tańsza i lepsza niż w sklepie, bo proporcje dobierzesz idealnie do swojego smaku. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić chałwę w domu.
P

* sezam
* miód lub cukier
* orzeszki włoskie
* migdały
* rodzynki
* skórka pomarańczowa

1
Sezam wrzucamy na patelnię i lekko prażymy na bardzo małym ogniu, aż do czasu, gdy ziarenka sezamu lekko ściemnieją. Bardzo ważne by sezam się nie spalił, bo chałwa nie będzie dobra.
2
Zdejmujemy ciepły jeszcze sezam z patelni. Kiedy wystygnie należy go rozdrobnić. Można to zrobić z pomocą moździerza lub, np. młynka do kawy. Jeżeli użyjemy moździerza trzeba będzie dość długo popracować by sezam utłuc na proszek. Jeżeli jednak wybierzemy młynek do kawy musimy mielić małe porcje sezamu by młynek się nie zapchał i nie przegrzał.
3
Rozdrobniony na pył sezam przesypujemy do miski, dodajemy do niego miód. Ilość miodu zależy głównie od twojego smaku, ale aby konsystencja chałwy była odpowiednia najlepiej dodać około 2 łyżki miodu na 100 g zmielonego sezamu.
Miód można zastąpić cukrem. Trzeba go jednak najpierw rozpuścić w wodzie, najlepiej w stosunku 4:1, czyli 4 porcje cukru na jedną porcję wody.
4
Po dodaniu miodu lub cukru do zmielonego sezamu całość mieszamy dokładnie, aż do uzyskania jednolitej masy. Jeżeli masa jest zbyt lejąca należy dosypać do niej jeszcze odrobinę sezamu.
5
Teraz możesz dodać do chałwy odrobinę migdałów, orzechów i rodzynek oraz trochę startej skórki pomarańczowej. Dodatki te nadadzą twojej chałwie ciekawy smak.
6
Po dodaniu wszystkich składników i dokładnym wymieszaniu włóż masę chałwową do lodówki. Kiedy stężeje możesz ją wyjąć i pokroić na porcje.
?

Wskazówki
* Jeżeli lubisz chałwy "smakowe" możesz do gotowej masy dodać sproszkowaną wanilię lub łyżkę kakao.

Powiązane porady

beza
muffinki
ciasteczko z wróżbą

Komentarze (2)

* Pola wymagane

daria16rog
10.12.2012
Mi też się wydaję , że to nie smakuje jak chałwa bardziej jak karmel z sezamem.
pasek
28.11.2011
nie to nie jest to .... chałwa musi mieć włókna a to się robi inaczej