opuchnięte nogi

Jak leczyć opuchliznę nóg?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
opuchnięte nogi
1 z 12
Opuchlizna stóp i kostek może być spowodowana przez problemy z krążeniem wynikające głównie z siedzącego trybu życia, długiej jazdy samochodem czy samolotem, zbyt wysokiej temperatury, nadwagi, miesiączki, zażywania tabletek hormonalnych jak również z powodu niewydolności krążenia, zapalenia żył kończyn dolnych, choroby wątroby, choroby nerek i wielu innych. Poniżej przedstawiam różne sposoby na opuchliznę nóg. Jeśli sposoby te zawiodą, należy bezzwłocznie udać się do lekarza.
1
praca siedząca
Jeśli masz pracę siedzącą, staraj się jak najczęściej ćwiczyć nogi. Co pół godziny wstań, rozprostuj nogi, przejdź się, wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. Jeśli masz w miarę niedaleko do pracy, staraj się chodzić do niej na nogach. Jeśli odległość wynosi kilka kilometrów - wybierz rower. Unikaj jazdy samochodem.
2
sól
Staraj się ograniczyć ilość spożywanej soli i węglowodanów - mogą być przyczyną opuchlizny.
3
leki
Nie nadużywaj środków przeczyszczających oraz leków moczopędnych! Ich nadużywanie da efekt przeciwny do zamierzonego.
4
picie wody
Pij dużo wody. Woda pomaga wypłukać sól z organizmu.
5
herbata ziołowa
Pij herbaty ziołowe: wiele ziół ma działanie moczopędne. Najlepsze właściwości moczopędne wykazuje pietruszka. Dwie łyżeczki suszonych liści pietruszki zalej gorącą wodą i zaparzaj przez dziesięć minut pod przykryciem. Pij 3 filiżanki dziennie.
6
leżenie z uniesionymi nogami
Połóż się w taki sposób, aby nogi znalazły się w górze (ułatwi ci to specjalna poduszka pod nogi - do kupienia tutaj). Może być również pozycja półleżąca z nogami wspartymi o oparcie krzesła. Zasada jest taka: stopy powinny się znaleźć powyżej serca o co najmniej 12 cm. W takiej pozycji pozostań około 10-15 minut (najlepiej 3-4 razy dziennie). Dzięki temu płyn nagromadzony w nogach będzie mógł spłynąć do układu krążenia, a stamtąd do nerek, po czym zostanie wydalony.
7
nadwaga
Jeśli masz nadwagę, dobrze byłoby stracić kilka kilogramów. Nadmiar masy ciała zwiększa nacisk na żyły, co spowalnia przepływ płynów w organizmie, a to powoduje opuchliznę nóg i kostek.
8
moczenie nóg w wodzie
Weź dwa wiadra. Jedno napełnij gorącą, a drugie zimną wodą. Przez 10 minut mocz nogi w wiadrze wypełnionym gorącą wodą, a następnie szybko przełóż je do wiadra wypełnionego lodowato zimną wodą. W zimnej wodzie trzymaj nogi przez około 30 sekund. Proces ten należy powtarzać kilka razy dziennie, a wkrótce opuchlizna nóg powinna się znacznie zmniejszyć.
9
nogi na poduszce
Na noc podkładaj sobie pod nogi poduszkę. Ta pozycja będzie korzystna w leczeniu obrzęku stóp.
10
masaż stóp
Dobrym sposobem leczenia obrzęku nóg i kostek jest masaż ziołowymi olejkami. Poprawia on krążenie, tym samym umożliwiając lepszy przepływ płynów w organizmie, co z kolei zmniejsza opuchliznę. 25 ml olejku rozmarynowego zmieszaj z 150 ml oleju z oliwek.
11
bieganie
Ćwicz regularnie. Ćwiczenia poprawiają krążenie krwi w całym organizmie.
?

Wskazówki
* Unikaj stania w jednym miejscu przez dłuższy czas.
* Unikaj siedzenia bez ruchu.
* Ogranicz spożycie soli - używaj jej maksymalnie 2400 miligramów na dzień.
* Nie nadużywaj leków moczopędnych - na krótki okres czasu leki takie mogą być pomocne, jednak na dłuższą metę tylko zaszkodzą.
* Nie nadużywaj leków przeczyszczających.
* Pij dużo wody.
* Staraj się unikać tabletek antykoncepcyjnych i hormonalnej terapii zastępczej (jeśli to możliwe).

Strona 1 z 12

Powiązane porady

dusznica bolesna
ból mostka
wysokie ciśnienie

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

amelwl
08.09.2016
Jak chce się leczyć obrzęki albo opuchlizny to bardzo często można się namęczyć, jest dużo lekarstw na rynku ale żadne z nich raczej nie pomogą usunąć problemu, istnieje coś takiego jak drenaż i stosuje się go w przypadku obrzęków limfatycznych np stóp albo rąk, polecam sobie o tym poczytać żęby się lepiej zapoznać z tym problemem i przy okazji dowiedzieć się jak się go pozbyć. Poczytajcie sobie o tym tutaj http://maxstar.pl/obrzek-limfatyczny-konczyn.html
Bolimniegłowa
23.11.2015
Nie bierz leków moczopędnych i pij herbaty moczopędne... Super porady:/
margo
20.10.2014
mi za to pomogła taksyfolina, szczególnie jak były upały.
Sabina ROJEK, Wrocław
12.06.2014
ODŻYWIANIE PRZY OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADWADZE / CUKRZYCY / NADCIŚNIENIU / CHOROBACH SERCA: INTELIGENTNE, TAKIE POLECAM. *****

1. Jemy niskotłuszczowo czyli:
INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

2. Niskowęglowodanowo, a zatem (energetyczne):
NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

3. Puenta to tabele:
IŻ PRODUKTU.

P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

4. Wykluczamy jednak z diety (niezdrowe dla człowieka) tzw:
WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.
topielica
07.07.2013
Ja dodałabym również naprzemiennie moczenie nóg w zimnej wodzie a potem w ciepłej.Przydatny byłby również masażer do stóp - jest teraz ich mnóstwo .Sama takowy posiadam i wiem jakie to dobrodziejstwo móc zrelaksowac stopy w kąpieli wodnej z efektami masującymi.Witamina c też jest przydatna ponieważ uszczelnia nasze naczynia krwionośne co przyczynia się do lepszego funkcjonowania naszych nóżek - ale należałoby ją jeśc codziennie.
zbir
16.02.2012
prosze odomowesposoby na opuchliznenog
agnieszkaf
03.04.2010
Nogi nalezy trzymac nieco wyzej niz reszte ciala- siedzenie przy biurku "na szeryfa", lezac tez unosimy- to pomaga zmniejszyc obrzek.
Soli nie powinnismy teoretycznie uzywac wogole, bo produkty, ktore kupujemy juz ja zawieraja.
Leki zawsze przyjmujemy zgodnie z zaleceniami lekarza!! Oczywiscie mozemy sami kupic bez recepty suplement usuwajacy zbedna wode ktora organizm zatrzymuje w trakcie lub przed miesiaczka, ale LEKI Zawsze przyjmujemy zgdonie z zaleceniami!
Przy przyjmowaniu tabletek anty- nalezy rzucic bezwzglednie palenie!