warkoczyki

Jak zrobić i pielęgnować warkoczyki?

MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl
Warkoczyki to świetna i oryginalnie wyglądająca fryzura. Prawie każdy może zrobić sobie warkoczyki. Jeżeli chcesz dowiedzieć się o nich czegoś więcej przeczytaj poniższą instrukcję.
1
Warkoczyki można robić z własnych włosów lub także z włosów naturalnych pomieszanych z włosami syntetycznymi.
2
Do zrobienia warkoczyków z włosami syntetycznymi trzeba mieć około 5-7 cm własnych włosów. Długość warkoczyków osiągnięta dzięki syntetycznym włosom zależy od ciebie, najdłuższe sięgają mniej więcej do pasa.
3
Niezwykle istotna jest jakość włosów syntetycznych wplecionych we włosy naturalne. Jeżeli będą to włosy kiepskiej jakości po rozpleceniu warkoczyków może się okazać, że zniszczyły one nasze własne włosy. Jeżeli natomiast włosy syntetyczne są dobrej jakości warkoczyki nie zniszczą naszych włosów.
4
Warkoczyki można pleść ręcznie jak i za pomocą specjalnej maszynki. Warkoczyki plecione ręcznie są jednak bardziej zwarte i dzięki temu bardziej trwałe.
5
Aby warkoczyki ładnie wyglądały trzeba włosy podzielić na bardzo równe pasma, oraz zaplatać je ściśle i równomiernie. Zadanie to jest bardzo pracochłonne i trudne do wykonania samemu, dobrze mieć do pomocy kogoś, kto zaplecie włosy z tyłu głowy. Po zapleceniu każdego warkoczyka końcówki włosów (najlepiej syntetycznych) lekko przypalamy.
6
Warkoczyki można nosić od 3 miesięcy do pół roku. Czas ten zależy od jakości naszych włosów, oraz od tego jak szybko rosną. W tym czasie można myć głowę zupełnie normalnie, tak jak przed zrobieniem warkoczyków.
?

Wskazówki
* Uważaj podczas przypalania końcówek, naturalne włosy bardzo szybko się palą i możesz sobie zrobić ogromna krzywdę.
* Jeżeli masz odrosty a nie chcesz jeszcze likwidować swoich warkoczyków noś szerokie opaski lub chustki, które ukryją odrosty.
* Sekretem pięknych warkoczyków jest odpowiednia proporcja włosów naturalnych i syntetycznych, zależna od indywidualnych cech włosów. Jeżeli chcesz mieć więc idealne warkoczyki najlepiej zdaj się na specjalistów i zrób swoje warkoczyki w salonie fryzjerskim.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

Jagoda. <3
25.09.2013
Ja właśnie wczoraj miałam robione warkoczyki. Trwało to 10 godzin i robiły mi we dwie Panie . ; )) . Zapłaciłam 450 zł. I nie żałuję , ale dupa od siedzenia boli nieźle. Polecam. ; )) .
buka
12.07.2012
gdzie to można zrobić w Warszawie?
Zuza
15.04.2012
Mam pytanie : ostatnio słyszałam że do zrobienia warkoczyków potrzebny jest jakiś wosk czy coś w tym stylu, wiecie może gdzie można to kupić i ile kosztuje ?
Shader
30.12.2011
Witam. Widzialem kiedys filmik jak kolesiowi fryzjerka robila warkoczyki przys korze glowy z jego wlosow naturalnych, a mialy one dlugosc okolo 3-4 cm!! To możliwe ?!
pumpex
03.08.2011
a ile mogą kosztować włosy syntetyczne to jest pytanie są zajebiście drogie ja ogoliłam perukę warkoczyki są bardzo trwałe i sięgają mi pasa (L) :) pozdro dla legi!!!!
Madzik
04.09.2010
Zależy gdzie (w jakim mieście i w jakim salonie). Cena zależy również od długości i wynosi około 300 zł (warkoczyki do ramion) - 600 (warkoczyki po pas lub dłuższe). Jeśli chcesz tylko, aby ktoś zaplótł ci warkoczyki z twoich włosów naturalnych to cena będzie dużo niższa - około 100-150 zł.
bla bla bla
03.09.2010
ile kosztuje mniej więcej zrobienie takich warkoczyków
z własnych włosów
Tanya
09.07.2010
do daria94: to zależy od ciebie ile dobierzesz włosów naturalnych a ile syntetycznych. Ogólnie to zależy od tego ile ty sama masz włosów. Jeśli masz mało to możesz zwiększyć ich ilość nawet 3 razy to znaczy że bierzesz jedną część naturalnych i 2 części syntetycznych (czyli pasemko syntetycznych powinno być 2 razy grubsze niż naturalnych). Możesz dodawać jeszcze więcej jeśli masz taką potrzebę. Jednak jeśli masz swoje włosy bardzo gęste to nie potrzebujesz dużo syntetyków - wtedy wystarczy pół na pół maksymalnie.
kristovski
04.07.2010
Czesc.
A ja chcialem sobie zrrobic takie warkoczyki jak maja Ci "murzynscy" pilkarze to tez dam sobie rade sam;d:) pozdro
daria94
24.03.2010
Wreszcie jakaś sensowna strona.
Ma mi kto zrobić warkoczyki, ale obie nie wiemy ile dobrac włosów naturalnych, a ile syntetycznych na jeden warkoczyk. Nigdzie nie umiem tego znaleźć...bardzo prosze o pomoc