Jak pomalować rower?

Twiggy - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Rower miejski jest obecnie najczęściej wybieranym modelem. Niestety, jeśli chcemy sprawić sobie modny rower musimy zapłacić niemałe pieniądze. A tak naprawdę wystarczy poszukać używanego roweru i przerobić go według gustu. Styl retro cieszy się w tej chwili największym wzięciem, dlatego pastelowe kolory i koszyki odgrywają w tym przypadku znaczącą rolę. Przekonajcie się, jaki efekt można uzyskać mając do dyspozycji mały zestaw narzędzi i farby w sprayu.
P

Papier ścierny o ziarnistości od 800 – 1000, taśma malarska, klucz francuski, śrubokręt bądź dwa (zależy od śrub w rowerze), nożyczki (opcjonalnie), okulary ochronne, duże pudło (na którym - po spłaszczeniu -rozłożymy części), farba bazowa w sprayu, miętowa farba w sprayu ,szmatka, benzyna ekstrakcyjna.

1
rozkręcanie roweru
Rozbierz rower na części i poukładaj je obok siebie na kartonie. Zanim przystąpisz do dalszej pracy, ponumeruj części (np. przy pomocy karteczek). Przywrócenie go do poprzedniego stanu nie będzie najłatwiejszym zadaniem, zatem dobrze mieć coś na czym można się wzorować. Zdjęcie obok może okazać się niewystarczające, ponieważ każdy rower ma nieco inne elementy, dlatego proponuje zrobić własne.
2
malwanie roweru
Na tym etapie pracy należy pozbyć się resztek starej farby, zrobisz to za pomocą papieru ściernego. Pamiętaj, że powierzchnia musi być pozbawiona wszelkich nierówności. Za pomocą szmatki nasączonej benzyną ekstrakcyjną usuń wszystkie drobinki kurzu i drobne zabrudzenia. Pora owinąć taśmą elementy, których nie chcesz zachlapać sprayem: przede wszystkim ramę, pedały i łańcuch. Pokryj odsłonięte części farbą podkładową w sprayu (zazwyczaj zaleca się wykonać tą czynność trzy razy). Poczekaj do całkowitego wyschnięcia. Upewnij się, że pomalowany przez ciebie bok jest suchy, jeśli tak zabierz się za drugi. Po wyschnięciu postępuj zgodnie z instrukcjami na puszcze od farby (ja wybrałam miętową) i bardzo dokładnie pokryj nią elementy. Po 24 godzinach możesz nałożyć kolejną warstwę farby, żeby efekt był trwalszy.
3
składanie roweru
Kiedy wszystkie części wyschną, ponownie rozłóż je na kartonie według wzoru na zdjęciu. Złóż rower do poprzedniego stanu i gotowe! Jeśli masz w domu koszyk wiklinowy możesz przymocować go do kierownicy, np. przy pomocy bawełnianego sznurka.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Dodi
19.05.2014
jeśli tylko uda mi się znaleźć używany rower miejski, na pewno go odmaluję. Jest śliczny