12 naturalnych środków przeciwko domowym szkodnikom

prozaczek - specjalista Tipy.pl
1 z 13
Zaglądasz rano do szafki kuchennej, by wyjąć z niej swoje ulubione płatki śniadaniowe, a tu… niespodzianka. Armia mrówek lub moli dotarła tam przed tobą. Co robić? Oczywiście w sklepie dostaniesz szereg słabiej lub silniej działających środków chemicznych. Nim jednak po nie sięgniesz, warto skorzystać z tego, co dała nam natura. Decydując się na nie nie będziesz musiał co chwilę zastanawiać się, czy twoje dziecko nie postanowiło przypadkiem przyjrzeć się temu bliżej. Przeczytaj artykuł i poznaj 12 najlepszych naturalnych środków na szkodniki, które zagnieździły się w twoim domu.
1
sposoby na domowe szkodniki - 1
Czosnek

Zostaw w szafkach, na półkach i w różnych zakamarkach kilka obranych ząbków czosnku. To powinno odstraszyć szkodniki i zniechęcić je do osiedlenia się.
2
sposoby na domowe szkodniki - 2
Cayenne

Posyp pieprzem cayenne miejsca najczęściej odwiedzane przez mrówki.
3
sposoby na domowe szkodniki - 3
Cynamon

Skutecznym środkiem odstraszającym szkodniki jest również mielony cynamon. Wystarczy posypać nim ulubione przez szkodników miejsca. Zamiast sproszkowanego cynamonu możesz też wykorzystać olejek cynamonowy - wystarczy we wspomnianych miejscach nanieść odrobinę takiego olejku wacikiem.
4
sposoby na domowe szkodniki - 4
Fusy z kawy

Fusy z wcześniej zaparzonej kawy przydadzą się nie tylko do wróżenia, ale także do zwalczania owadów grasujących w naszym domu. Rozmieść je w rejonach, w których się pojawiają i czekaj na efekt.
5
sposoby na domowe szkodniki - 5
Liście laurowe

Jeśli w twojej spiżarni zagnieździły się mole spożywcze, odstraszy je zapach liści laurowych. Pamiętaj tylko, by wymienić liście na nowe, kiedy ich zapach przestanie być intensywny.
6
sposoby na domowe szkodniki - 6
Ogórek

Mrówki odstraszą świeżo pokrojone plastry ogórka. Najlepiej rozmieścić je w rogach szafek.
7
sposoby na domowe szkodniki - 7
Cytrusy

W zwalczaniu niektórych szkodników pomocne mogą okazać się cytryny i pomarańcze. Możesz zrobić naturalny spray przeciw pająkom, łącząc 5 kropli olejku cytrynowego, 5 kropli mydła w płynie z litrem wody. Czystym, nierozcieńczonym sokiem z cytryny możesz pokryć szczeliny, w których lubią gnieździć się owady i pajęczaki. Innym pomysłem jest rozmieszczenie w szafkach, na półkach, w kątach i w innych miejscach uwielbianych przez pająki, skórki z cytryny lub pomarańczy. Skórki z cytryny umieszczone w szafach odstraszą też mole.
8
sposoby na domowe szkodniki - 8
Ocet

Miejsca najczęściej odwiedzane przez szkodniki przetrzyj octem. rozstaw też kilka otwartych pojemników z octem. Możesz dodać do nich kilka kropel olejków eterycznych.
9
sposoby na domowe szkodniki - 9
Skrobia kukurydziana

Skrobia kukurydziana działa podobnie jak fusy z kawy. Posyp nią rejony odwiedzane przez mrówki. W ten sposób zniechęcisz je do osiedlenia się.
10
sposoby na domowe szkodniki - 10
Olejek eukaliptusowy

Jeśli skropisz delikatnie wnętrza szafek olejkiem eukaliptusowym, powstrzymasz zagnieżdżanie się w nich szkodników.
11
sposoby na domowe szkodniki - 11
Olejek z drzewa herbacianego

Dodaj kilka kropli olejku z drzewa herbacianego do spryskiwacza z wodą, dobrze wszystko zamieszaj, po czym spryskaj całe otoczenie. Wszelkie robactwo nienawidzi tego zapachu. W taki sposób odstraszysz m.in. pluskwy.
12
sposoby na domowe szkodniki - 12
Olejek miętowy

Olejek miętowy odstraszy większość szkodników domowych. Szczególnie dobrze sprawdza się w walce z mrówkami i muszkami. W butelce ze spryskiwaczem zmieszaj 10-15 kropli olejku z 1 szklanką wody. Wstrząśnij butelką i spryskaj szczeliny i zakamarki, w których gnieżdżą się szkodniki. Jeśli chcesz, możesz dodać do mieszaniny odrobinę płynu do mycia naczyń. Mrówki lub muszki po kontakcie ze specyfikiem zginą.
?

Wskazówki
Niezależnie od tego, czy stosujesz środki naturalne czy nie, musisz pamiętać, że podstawą jest regularne sprzątanie. Jeśli tego nie dopilnujesz, nie pomogą nawet najlepsze specyfiki.

Strona 1 z 13

Powiązane porady

pozbywanie się sierści z kota ;))
mop
pies sika w domu

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

ja
10.02.2017
kto poleca cynamon do odstraszania moli ??? Mi wlazły do cynamonu w kawałkach.
Jan
06.09.2016
Profesjonalny oprysk mi pomógł, ale jak to z Polakami, każdy zna się na wszystkim. Oszczędziłem czas, pieniądze i zdrowie. Zapłaciłem 100 zł i z głowy.
Wiki
25.01.2016
A co na pluskwy? Oprocz olejku co jeszcze??
pl
04.05.2015
pianka do golenia i pomachały mi "faraonki" na dowidzenia -próbujcie może i u Was przejdzie ten sposób
krismilka
04.05.2015
Ciekawe o boraksie na mrówki zapomniano powiedzieć. Norma, nie podawanie najskuteczniejszych metod aby sprzedawcy trutek mogli zarobić.
rob
04.05.2015
Proszek do pieczenia sie sprawdza .....na mrówki tanio i szybko
aaa
04.05.2015
Te przewijane artykuły strasznie mnie wkurzają. Staram się je czytać bardzo sporadycznie. Reklam i tak nie dostrzegam, bo muszę uporać się z przewijaniem stron, więc po co tak ludzi męczycie?
mery lou
04.05.2015
Najlepiej całe mieszkanie obsypać obficie fusami z kawy, cynamonem i cayenne, następnie skropić sokiem czosnkowym i różnej maści olejkami . Szkodniki mamy z głowy, bo sami przez te aromaty będziemy musieli się wynieść z domu.
grace
22.05.2014
ja miałam problem z molami spożywczymi i liście laurowe, co prawda pomagały, ale na krótko. Za każdym razem kiedy znikały i zapominałam o rozłożeniu liści pojawiały się znowu i znowu...