pierścionek w kształcie klucza wiolinowego

Jak zrobić pierścionek klucz wiolinowy?

Rose - specjalista Tipy.pl
Pierścionek w kształcie klucza wiolinowego ucieszy nie tylko melomana. Może być wspaniałym pomysłem na prezent z okazji Dnia Matki, urodzin, czy imienin. Do jego wykonania potrzebujesz kawałka drutu jubilerskiego i kombinerek z okrągłymi noskami. Szczegółową instrukcję znajdziesz poniżej.
P

drut jubilerski o średnicy 1,02 mm, kombinerki jubilerskie z okrągłymi noskami, trzpień miarowy do pierścionków (lub inny walcowaty przedmiot o średnicy odpowiadającej rozmiarowi pierścionka)

1
pierścionek klucz wiolinowy - krok 1
Chwyć kombinerkami jeden koniec drucika i zawiń go w pętelkę.
2
pierścionek klucz wiolinowy - krok 2
Domknij pętelkę na końcu, a następnie okręć dookoła niej drut jeszcze dwa razy.
3
pierścionek klucz wiolinowy - krok 3
Zmierz obwód palca (lub innego pierścionka, jeśli robisz prezent dla kogoś). Pomnóż go razy dwa i odmierz odpowiednio dużo drutu. Postaraj się, żeby drut był prosty.
4
pierścionek klucz wiolinowy - krok 4
Tę część drutu, która jest równa rozmiarowi pierścionka pozostaw prostą, a resztę zawiń w pętlę o rozmiarze proporcjonalnym do spirali zrobionej w poprzednich krokach. Będzie to górna część klucza wiolinowego.
5
pierścionek klucz wiolinowy - krok 5
Pozostała część drutu powinna być odgięta pod kątem 90 stopni w stosunku do tej, która odpowiada obwodowi pierścionka. Na jej końcu zrób małą pętelkę.
6
pierścionek klucz wiolinowy - krok 6
Teraz przyda ci się trzpień do pierścionków. Po prostu nawiń na niego drut w miejscu, który odpowiada rozmiarowi pierścionka.
7
pierścionek klucz wiolinowy - krok 7
Pamiętaj, że spiralka powinna znaleźć się na wierzchu. Jeśli nie posiadasz takiego trzpienia, nie przejmuj się. Z powodzeniem możesz użyć walcowatego przedmiotu, którego średnica jest równa średnicy pierścionka.
8
pierścionek klucz wiolinowy - krok 8
Tak prezentuje się gotowa ozdoba. Pierścionek wygląda równie elegancko wykonany z miedzianego, jak i z posrebrzanego drutu.

Powiązane porady

bransoletka z koralików i muliny
kokardki z włóczki
kolczyki frędzle

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Emilka_60
26.05.2014
Bardzo ciekawy pomysł, a co najważniejsze nie jest skomplikowany :) ja widziałam kiedyś pierścionek z drutu z napisem Love... ale wydaje mi się, ze jest za trudny do zrobienia.