mrożona herbata truskawkowa z rabarbarem

Jak zrobić truskawkowo-rabarbarową herbatę mrożoną?
ivonaivona - specjalista Tipy.pl

Truskawki to owoc, który chyba najmocniej kojarzy się z latem. Doskonale sprawdzą się więc jako główny składnik soczystego, orzeźwiającego napoju, jakim jest mrożona herbata. W połączeniu z kwaskowatym rabarbarem i wyrazistym hibiskusem będą stanowić prawdziwie wykwintny i przy okazji bardzo zdrowy napój. Taka herbatka to doskonałe źródło antyoksydantów, witaminy C i K oraz takich mikroelementów jak potas i wapń. Czego chcieć więcej? Chyba tylko przepisu. Ten znajdziesz poniżej.
P

4 wąskie laski rabarbaru (około 200g) – pokrojonego na drobniutkie kawałki, 1 litr wody filtrowanej, 2-3 torebki herbaty hibiskusowej, 1-2 łyżki miodu wielokwiatowego, około 0,5 kg truskawek (z usuniętymi szypułkami, pokrojone na plasterki)

1
truskawki i rabarbar
Wlej wodę do małego rondelka i wrzuć do niej pokrojony na drobne kawałki rabarbar. Całość doprowadź do wrzenia na wolnym ogniu i gotuj jeszcze przez 15-20 minut, do czasu aż rabarbar będzie bardzo miękki.
2
Zdejmij rondel z ognia i wrzuć do niego torebki herbatki hibiskusowej. Przykryj pokrywką i pozostaw na 7-8 minut, żeby herbata się zaparzyła.
3
Odcedź torebki i rabarbar, umieszczając je w bardzo drobnym sitku i ucierając nad rondelkiem, żeby wydobyć cały aromat.
4
Dodaj miód i jeszcze jedną szklankę wody. Wymieszaj. Włóż herbatę do lodówki do czasu, aż całkowicie się schłodzi.
5
ice tea truskawkowo-rabarbarowa
Do dzbanka wsyp pokrojone w pasterki truskawki. Zalej je mrożoną herbatką hibiskusowo-rabarbarową. Delikatnie rozgnieć truskawki. Podawaj w szklankach wypełnionych lodem i udekorowanych kawałkami truskawek.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Zosia_N
26.05.2014
pysznie, ja do swojej herbaty mrożonej (uwaga wersja tylko dla dorosłych) dodaję odrobinę rumu.