zakup nart

Jak kupić narty?
KoalaKoala - specjalista Tipy.pl

Jeżeli lubisz jeździć na nartach i masz już dość sprzętu z wypożyczalni powinieneś kupić sobie własne narty. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, dobrze trafiłeś. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą okazać się bardzo pomocne przy zakupie nart.
1
Zanim wybierzesz się na zakupy zbierz informacje, co do różnych typów nart, materiałów, z jakich są wykonane itp. Dowiedz się także, jakie ceny za taki sam sprzęt proponują różne firmy. Dzięki temu wybierając się na zakupy będziesz mniej więcej wiedzieć, czego szukasz.
2
Kupując narty weź po uwagę fakt, że przeznaczone one są do bardzo różnych dyscyplin narciarskich. Musisz wybrać te, które będą odpowiednie dla twojej. Większość narciarzy to narciarze alpejscy, którzy mają największy wybór, jeśli chodzi o różnorodność sprzętów narciarskich. Sprzęt do narciarstwa alpejskiego również nadaje się do narciarstwa zjazdowego. Sprzętu takiego nie można jednak używać do skoków narciarskich, więc dokładnie przemyśl, jaką dyscyplinę chcesz uprawiać.
3
Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest twój poziom umiejętności narciarskich. Jeżeli jesteś początkującym narciarzem i kupisz narty dla profesjonalistów będzie ci się znacznie trudniej nauczyć jeździć. Jeżeli jednak dobrze jeździsz i chcesz się rozwijać to narty dla początkujących będą hamować rozwój twoich umiejętności.
4
Dostosowanie nart do podłoża. Większość nart będzie się dobrze spisywać na wszystkich stokach jednak są również takie dopasowane tylko do idealnie przygotowanej powierzchni. Jeżeli zamierzasz jeździć tylko po takich stokach będą się one doskonale spisywać, jednak, jeżeli jeździsz na różnych stokach unikaj tych nart, gdyż będą ci utrudniać jazdę.
5
Kobiety powinny kupować specjalnie dla siebie przeznaczone narty, ponieważ środek ciężkości ciała jest u nich inaczej umiejscowiony niż u mężczyzn, co powoduje, że mają one większa tendencję do przechylania się do tyłu. Ponadto kobiety w większości mają mniejszą wagę niż mężczyźni, więc ich narty powinny być bardziej elastyczne niż te przeznaczone dla mężczyzn. Ponadto narty zaprojektowane dla kobiet są lżejsze i wiązania umieszczone są bardziej z przodu nart.
6
Narty muszą mieć też odpowiednią długość. Oblicza się ją na podstawie naszego wzrostu. Istnieje kilka sposobów obliczania długości nart - w sklepie, który wybierzesz, ekspedient pomoże ci wybrać odpowiednią długość dla ciebie.
7
Obecnie jest też bardzo wiele kształtów nart. Wybór kształtu zależy tak naprawdę tylko od twoich preferencji. Zwykle jednak najłatwiej, (zwłaszcza dla początkujących) jeździ się na nartach o jak najbardziej opływowych kształtach. Narty o bardziej modelowanych kształtach powinny być też nieco krótsze niż zwykłe proste narty, co ułatwi ci zakręcanie i manewrowanie.
?

Wskazówki
* Wybór odpowiednich nart jest ważny dla twojego komfortu jazdy i bezpieczeństwa,
* Sprzęt narciarski bywa bardzo drogi, dlatego warto rozejrzeć się w internetowych sklepach sportowych lub na Ceneo). Często oferują ten sam sprzęt za znacznie niższą cenę.
* Jeżeli kupujesz dobre narty warto także kupić odpowiednio dopasowane buty i pozostały sprzęt do jazdy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

kari.blachanka
Dzisiaj 19:10
Kompletnie bezsensowna porada pisana przez osobę, która nie ma kompletnego pojęcia o jeździe.
1. Narty są, a i owszem , podzielone ze względu na płeć, ale są również unisexy na których jeździ zdecydowana większość narciarzy. Warto również wspomnieć, że narty dla płci pięknej nie są (w większości) produkowane dla kobiet o poziomie umiejętności hard, więc jeżeli kobieta jeździ dobrze (a wielokrotnie się zdarza że o wiele lepiej od mężczyzny) takie narty będą dla niej po prostu regresywne.
2. Narty tradycyjne- zjazdowe powinny mieć mniej więcej u kobiet: taką długość jak od podłoża do początku nosa, ewentualnie do ust u mężczyzn: narty powinny sięgać mniej więcej do połowy nosa.
3. Chcąc kupić narty, ale będąc laikiem rodzaj materiału nie powie nam nic o tym, czy narta jest wykonana z odpowiadającego nam materiału.
Pozdrawiam
pawel
Dzisiaj 11:30
Ale mi to porady - kompletnie nic sie nie dowiedzialem....