truskawki w czekoladzie

Jak oblać truskawki czekoladą?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
truskawki w czekoladzie
1 z 7
Truskawki to znany i ceniony afrodyzjak, podobnie jak czekolada. Co w takim razie stanie się, gdy połączymy jedno z drugim i zaserwujemy truskawki w czekoladzie? Strach pomyśleć. Jedno jest pewne. Takim deserem warto uszczęśliwić nie tylko drugą połówkę, ale przede wszystkim siebie. Poniżej dowiesz się w jaki sposób oblewać truskawki czekoladą, by uzyskać idealny efekt.
P

truskawki (około 20 sztuk – umyte i osuszone, nie odrywaj szypułek!), 120g czekolady (gorzkiej lub mlecznej)

1
truskawki w czekoladzie - krok 1
Czekoladę posiekaj i umieść w szklanej misce.
2
truskawki w czekoladzie - krok 2
Włóż miskę na 30 sekund do mikrofalówki. Następnie przemieszaj czekoladę szpatułką i ponownie podgrzej przez 30 sekund. Powtarzaj proces roztapiania i mieszania do czasu, aż cała czekolada rozpuści się i będzie mieć aksamitną konsystencję.
3
truskawki w czekoladzie - krok 3
Trzymając truskawki za szypułki zanurzaj je w misce z czekoladą. Poczekaj, aż nadmiar czekolady spłynie z powrotem do naczynia.
4
truskawki w czekoladzie - krok 4
Odkładaj truskawki na blachę wyłożoną papierem pergaminowym. Gdy już położysz truskawkę na papier, przesuń ją około 1 cm w bok, żeby zapobiec tworzeniu się zgrubienia w miejscu, w którym zastygła czekolada styka się z papierem.
5
truskawki w czekoladzie - krok 5
Blachę z truskawkami włóż na minimum 30 minut do lodówki. Przez ten czas czekolada powinna całkowicie zastygnąć.
6
truskawki w czekoladzie - krok 6
Tak przygotowane truskawki - przechowywane pod przykryciem w lodówce - zachowają świeżość przez maksymalnie 3 dni. Bon appetit!
Strona 1 z 7

Powiązane porady

galaretka w pomarańczy
jabłka pieczone w piekarniku
Deser z sera ricotta, truskawek i ciasteczek

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

madie_YUS
30.05.2014
ja zrobiłam takiego jeża truskawkowego na jabłku, ale w całości zanurzałam je w białej i ciemnej czekoladzie po czym oprószałam kolorową posypką. Dużo łatwiej nadziać truskawkę na wykałaczkę, wtedy szypułki nie są potrzebne. Polecam :)