białe wino

5 sposobów na wykorzystanie wina (poza jego wypiciem)

miss60 - specjalista Tipy.pl
białe wino
1 z 6
Nie wiesz co zrobić z resztkami napoczętego wina, które znajduje się w twoim barku? Oczywiście najprościej jest je po prostu wypić, ale… przecież to by było zbyt proste i oczywiste. Tak czy inaczej na pewno nie możesz dopuścić do tego, by ten szlachetny alkohol się zmarnował! Poznaj pięć innych pomysłów na wykorzystanie wina.
1
lody z wina
Zrób alkoholowe lody

Zmieszaj ze sobą dokładnie ½ szklanki czerwonego wina (słodkiego), 2 szklanki kremówki oraz 1 szklankę skondensowanego mleka słodzonego. Kiedy składniki dobrze się połączą, przelej mieszaninę do naczynia i wstaw je do zamrażarki. Wstawione do zamrażarki lody mieszaj co godzinę, dopóki nie nabiorą charakterystycznej, lodowej konsystencji (najczęściej wystarczy czterokrotne przemieszanie)- wówczas są gotowe do podania. Przechowuj w zamrażarce.
2
płukanie owoców w winie
Umyj warzywa i owoce

Wino ma właściwości antybakteryjne oraz przeciwgrzybicze i doskonale usuwa zanieczyszczenia znajdujące się na powierzchni owoców i jarzyn. Zmieszaj w butelce z atomizerem wodę z winem w proporcjach 3:1. Tak przygotowaną mieszaniną spryskaj produkty, odczekaj ok. 30 sekund, po czym opłucz je wodą. Brudne liście sałaty? Nigdy więcej!
3
łosoś pieczony na desce
Wykorzystaj przy pieczeniu łososia

Coraz bardziej popularne jest pieczenie łososia na desce cedrowej. Nim do tego przystąpisz, umieść ją w naczyniu do pieczenia i mocz w białym winie. Odczekaj ok. dwie godziny, a następnie upiecz na niej łososia jak zwykle. Ryba sporo zyska na smaku.
4
polewa do lodów z wina
Zrób polewę do lodów

Nie ma to jak lodowy deser z pyszną polewą. Zmieszaj wino z cukrem (w proporcjach 3:1) w garnku. Doprowadź do wrzenia, a następnie zmniejsz ogień i mieszaj, dopóki nie otrzymasz konsystencji sosu. Kiedy to nastąpi, odczekaj, aż polewa wystygnie, po czym schłódź ją w lodówce - wtedy jest gotowa do użycia.
5
pisanki farbowane winem
Pofarbuj jajka na Wielkanoc

Zmieszaj białe wino z czerwonym w równych proporcjach. W tak przygotowanej mieszaninie zanurz jajka na ok. 24 godziny. W ten sposób uzyskasz oryginalną teksturę w śliwkowym odcieniu.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

sposoby na wykorzystanie resztek wina
grzane wino
jak wykorzystać wino

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane