nocleg u znajomych

Jak zachować się podczas dłuższej wizyty u znajomych?
miss60 - specjalista Tipy.pl

Sezon wiosenno-letni obfituje w krótsze i dłuższe wyprawy. Często jest tak, że zamiast rezerwowania pokoju w hotelu korzystamy z gościnności mieszkających na miejscu członków dalszej rodziny czy znajomych. A może to oni zapraszają nas do siebie na wakacje. Czy na pewno wiesz, jak się zachowywać podczas takiego pobytu, a czego unikać? Jeśli wkrótce czeka cię dłuższa wizyta u znajomych, przeczytaj artykuł, by wystrzec się faux pas. Nie chcesz przecież, by po dwóch dniach twoi przyjaciele pożałowali swojej gościnności.
1
Przynieś drobny prezent

Spraw dobre wrażenie już od progu, wręczając gospodarzom drobny podarunek. Może być to jakaś ładna roślina doniczkowa czy też butelka wina. Jeśli w domu znajdują się dziecko, wręcz mu paczkę cukierków czy kupioną w kiosku kolorowankę. Wydatek niewielki, a na pewno od razu zyskasz w oczach mieszkańców domu.
2
Weź własne przybory toaletowe i kosmetyki

Nie chodzi tu tylko o tak oczywiste przedmioty jak szczoteczka do zębów, dezodorant czy grzebień, ale też o lakier do włosów, płyn do płukania jamy ustnej, pastę do zębów, szampon czy kosmetyki do makijażu (dla pań). Po pierwsze nie będziesz nadużywać gościnności i dobrego serca gospodarzy, po drugie - unikniesz krępujących sytuacji wówczas, gdy oni sami nie zaproponują ci korzystania z ich kosmetyków, a ty nie będziesz mieć w zanadrzu swoich.
3
Dokładaj się finansowo do posiłków

Nie musi to być oczywiście cowieczorne wyjście do ekskluzywnej restauracji, ale choćby zamówienie na obiad pizzy, czy zrobienie zakupów, a potem zaproponowanie pomocy przy przygotowaniu potrawy.Ostatniego dnia zabierz gospodarzy na kolację do lokalu, za którą oczywiście zapłacisz. Pamiętaj, zaoszczędziłeś sporo pieniędzy nie wybierając się do hotelu.
4
Daj gospodarzom trochę czasu dla siebie

Gospodarze najprawdopodobniej nie dadzą ci odczuć, że twoja obecność ich przytłacza. Niemniej jednak każdy potrzebuje choć chwili tylko dla siebie czy swoich domowników. W ciągu dnia wybierz się na samotny spacer po mieście czy wycieczkę autobusem. Choć nie powiedzą tego wprost, na pewno będą ci za to wdzięczni.
5
Nie rządź się

Pozwól gospodarzom mieć największy wpływ na organizowanie waszego wspólnego czasu. Chcą się wybrać do nowej restauracji? Nie sprzeciwiaj się. Mają ochotę zabrać cię do muzeum? Czemu nie! Oni są po prostu podekscytowani tym, że mogą pokazać ci swoje miasto. Najlepiej też wiedzą, co jest w nim warte zobaczenia.
6
Uszanuj zasady panujące w domu

Każdy dom ma swoje zasady. Często są one zupełnie inne niż twoje. Przybywając do mieszkania znajomych dowiedz się, jakie panują u nich. Gospodarze późno wstają? Uszanuj to i zachowuj się cicho, dopóki nie wstaną. Zdejmują buty w przedpokoju? Ty rób tak samo.
7
Sprzątaj po sobie

Wydaje się to dość proste i oczywiste, ale czy na pewno? Pamiętaj, nie jesteś w hotelu, a gospodyni nie jest twoją pokojówką i sprzątaczką. Na bieżąco wyrzucaj opakowania po zużytych produktach i inne śmieci. Przed wyjazdem posprzątaj dokładnie pokój, w którym nocowałeś. Nie zapomnij pościelić łóżka. Na poduszce możesz zostawić kartkę z serdecznymi podziękowaniami za ugoszczenie cię.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Pacia
30.05.2014
Kiedy długo nocuję u znajomych staram się pomagać.. Koleżanka nigdy nie zgadza się na zakupy, ale czasami zamawiam pizze i wszyscy są zadowoleni :)