statek z pudełka

Jak zrobić statek piracki z kartonu?

FelicityFelicity - specjalista Tipy.pl
statek z pudełka
1 z 14
Kapitan Hak, kapitan Jack Sparrow, Siwobrody – nieważne jak, nieważne kim, każdy z nas chciał kiedyś choć na chwilę zostać piratem. Poświęćmy więc odrobinę czasu i spełnijmy to marzenie, które na pewno mają też nasze dzieci. Nie musimy składać zamówienia na statek w Stoczni Gdańskiej, wystarczy, że zrobimy naszą „czarną banderę” z kawałka kartonu. Instrukcję wraz ze szczegółowym opisem zamieszczam poniżej.
P

kartonowe pudło, pistolet z klejem na gorąco, linijka, ołówek, czarny marker, nożyk hobbystyczny, sznurek, kijek, patyczki do szaszłyków, czarny filc

1
statek z pudełka - krok 1
Karton rozetnij na części. Na jego dłuższych bokach narysuj szablon bocznej strony statku. Pamiętaj, że w pobliżu dzioba kadłub powinien być nieco uniesiony. Przejdź do następnego kroku, żeby zobaczyć wszystkie elementy składowe.
2
statek z pudełka - krok 2
Będziesz potrzebować dwóch identycznych bocznych części kadłuba, prostokątnego pasa kartonu na spód i dwóch kwadratowych kartoników, które umocujemy z tyłu - na rufie i z przodu – na dziobie. Wytnij poszczególne kształty zgodnie z szablonem pokazanym obok. W kwadratowych kartonikach zrób takie same otwory jak w bokach statku.
3
statek z pudełka - krok 3
Za pomocą pistoletu z klejem na gorąco sklej wszystkie cztery boki statku. Poczekaj, aż klej wyschnie.
4
statek z pudełka - krok 4
Na dole przyklej prostokąt o takich wymiarach jak spód statku. Pamiętaj, że dziób statku powinien być uniesiony ku górze. Przytrzymaj karton w tym miejscu do czasu, aż klej całkowicie wyschnie. W przeciwnym razie mocowanie może puścić.
5
statek z pudełka - krok 5
Tak będzie wyglądać statek na tym etapie. Poczekaj, aż klej całkiem wyschnie.
6
statek z pudełka - krok 6
Teraz przygotuj zgięty w kształt litery „L” kawałek kartonu, kijek na maszt i styropian wycięty w kształt litery „C” w taki sposób, żeby szczelina pasowała do średnicy kijka. Jeśli chodzi o wymiary kartonika, jego szerokość powinna odpowiadać szerokości statku (mierzonej wewnątrz), a po złożeniu powinien on sięgać nieco niżej, niż wycięte w statku otwory.
7
statek z pudełka - krok 7
Przyklej kartonik na rufie statku. Nanieś odrobinę kleju u nasady kijka i przymocuj go prostopadle do pokładu statku. Zabezpiecz kijek kawałkiem styropianu.
8
statek z pudełka - krok 8
Dwa mniejsze kijki (np. z patyczków do szaszłyków) przyklej prostopadle do masztu. Dla bardziej realistycznego efektu owiń miejsca łączenia sznurkiem.
9
statek z pudełka - krok 9
Kawałek kijka przyklej również do dzioba statku. Połącz go sznurkiem z masztem.
10
statek z pudełka - krok 10
Teraz czas zająć się żaglem. Z czarnego filcu wytnij prostokąt nieco dłuższy, niż odległość między dwoma poziomymi kijkami (dzięki temu żagiel ładnie się zawinie), ale węższy od nich. Udekoruj go według uznania. Przywiąż żagiel do masztu kawałkami sznurka (szczegóły w kolejnym kroku).
11
statek z pudełka - krok 11
Wystarczy, że zrobisz w filcu malutkie otwory i przewleczesz przez nie sznurek (osobno przez każdy otwór). Zwiąż oba końce każdego sznurka w podwójny węzeł, a nadmiar odetnij.
12
statek z pudełka - krok 12
Na koniec zrobimy płozownicę (deskę, z której piraci każdą swoim wrogom skakać do morza). Wytnij ją z kawałka kartonu i przyklej do kadłuba pistoletem z klejem.
13
statek z pudełka - krok 13
Do abordażu! Jak widać na zdjęciu obok, nastąpiło całkiem atrakcyjne wrogie przejęcie.
Strona 1 z 14

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane