zwierzątka z korków

Jak zrobić zwierzątka z korków?

ivonaivona - specjalista Tipy.pl
zwierzątka z korków
1 z 11
Ręcznie robione ekologiczne zabawki to hit ostatnich lat. Spójrz na zdjęcie obok. Pomyślałabyś, że te urocze zwierzaki są zrobione ze zwykłego korka? Poświęć odrobinę czasu na zapoznanie się z tym tutorialem, żeby przekonać się jak łatwo jest je wykonać. Dzieciaki będą zachwycone!
P

korki z wina, małe styropianowe kulki, pistolet z klejem na gorąco, biały klej hobbystyczny, pędzel piankowy, biała bibuła lub chusteczki, miękki ołówek, zestaw pędzli, farby w kolorach białym, szarym, brązowym, żółtym, pomarańczowym, zielonym i czarnym, wata lub wypełnienie do poduszek, czarna mulina, cienki drucik (np. ze spinacza), arkusz białej pianki/mikrogumy dekoracyjnej, czarny marker

1
zwierzątka z korka - krok 1
Korki z wina przekrój nożem kuchennym na dwie części. Odetnij również cienki plasterek z jednej strony każdej ze styropianowych kulek. Dzięki temu będzie je można bez problemu przykleić do korka. Najlepiej zrobić to pistoletem z klejem na gorąco.
2
zwierzątka z korka - krok 2
Pędzelkiem gąbkowym lub opuszką palca nanieś na całą powierzchnię otrzymanych w kroku poprzednim elementów warstwę białego kleju hobbystycznego. Naklej na nim cieniutką białą bibułę lub podzielone na warstwy chusteczki higieniczne. Wygładź całość, by bibuła idealnie przylegała do szkieletu zwierzątka. Nie przejmuj się tym, że przy okazji trochę się pomarszczy. Poczekaj, aż klej wyschnie. Dzięki oklejeniu szkieletów bibułą uzyskamy jednorodną bazę, która będzie znacznie wygodniejsza do dekoracji.
3
zwierzątka z korka - krok 3
Wybierz, jakie zwierzątka chcesz zrobić. Ołówkiem narysuj kontury ich pyszczków. Resztę pomaluj farbą w odpowiednim kolorze (patrz zdjęcie).
4
zwierzątka z korka - krok 4
Czarną farbą lub markerem w takim kolorze narysuj elementy charakterystyczne dla każdego zwierzątka. Na zdjęciu obok widzisz „pionek”, który za chwilę przerobimy na pszczółkę.
5
zwierzątka z korka - krok 5
Obrysuj krawędź pyszczka liska oraz białą „krawatkę”. Nie zapomnij namalować noska i oczu.
6
zwierzątka z korka - krok 6
Żeby zrobić baranka, nałóż odrobinę kleju na wierzch „pionka” i dociśnij do odrobiny bawełnianego wypełnienia lub waty.
7
zwierzątka z korka - krok 7
Uszy baranka, ogon lisa i oczy oraz skrzydła sowy wytnij z pianki/mikrogumy dekoracyjnej. Pomaluj ją na odpowiednie kolory i przyklej do poszczególnych zwierzątek.
8
zwierzątka z korka - krok 8
Czółka pszczółki zrób z cienkich drucików (np. z rozprostowanych spinaczy) owiniętych ciasno czarną muliną. Jeden koniec każdego z czółek zagnij, a drugi wbij w głowę pszczółki.
9
zwierzątka z korka - krok 9
W analogiczny sposób wykonaj łapki żaby.
10
zwierzątka z korka - krok 10
A tak powinna wyglądać sowa. W opisany powyżej sposób możesz zrobić całe korkowo-styropianowe zoo.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane