ćwiczenia dla seniorów

4 proste ćwiczenia gimnastyczne dla seniorów
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Jeśli chcemy jak najdłużej zachować zdrowe ciało i pogodę ducha, powinniśmy nie tylko zdrowo się odżywiać i unikać stresu, ale także ćwiczyć.Oczywiście nie wszystkie ćwiczenia dobrze wpłyną na samopoczucie seniora. Nie każdy też jest w stanie wykonywać wyjątkowo skomplikowaną i czasochłonną gimnastykę. Pamiętajmy jednak, że choć nasze stawy tracą sprawność i często pobolewają, potrzebują ruchu! Najlepsze ćwiczenia są naprawdę proste.
1
Ćwiczenie 1

Pozycja wyjściowa: Zrób klęk podparty. Plecy i ramiona są proste, dłonie oparte o podłoże, głowa na osi kręgosłupa.

Gimnastykujemy się. Wyciągnij do tyłu lewą nogę i podnieś jak najwyżej. Wytrzymaj kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. To samo zrób prawą nogą. Każdą kończyną spróbuj wykonać ćwiczenie 3–4 razy.
2
Ćwiczenie 2

Pozycja wyjściowa: Połóż się na plecach. Nogi zgięte w kolanach, stopy rozstawione na szerokość bioder, oparte o podłoże. Ramiona ułożone wzdłuż tułowia.

Gimnastykujemy się. Unieś biodra tak wysoko, by tułów i uda utworzyły linię prostą. W tej pozycji wytrzymaj kilka sekund. Wróć do leżenia na plecach. Postaraj się o 3–4 powtórzenia.
3
Ćwiczenie 3

Pozycja wyjściowa: Usiądź na piętach. Włóż pod pośladki poduszkę (średniej wielkości). Pochyl się i oprzyj dłonie przed sobą.

Gimnastykujemy się. Przejdź do klęku podpartego (jak w ćwiczeniu 1), przenosząc ciężar ciała na wyprostowane ramiona. Z powrotem usiądź na piętach. Powtórz 4–5 razy.
4
Ćwiczenie 4

Pozycja wyjściowa: Uklęknij na prawej nodze. Lewa wysunięta do przodu i zgięta w kolanie.

Gimnastykujemy się. Podnieś do góry prawą stopę, lekko pochylając się do przodu i przenosząc ciężar ciała na lewe kolano. Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 3–4 razy na każde kolano.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane