Chamonix

Co zwiedzać w Chamonix?

Włóczykij - specjalista Tipy.pl
Chamonix
1 z 5
Chamonix to jedna z najbardziej urokliwych górskich miejscowości we Francji. Wokół niej znajdują się kilometry tras zjazdowych. Najprościej dostaniesz się tu autokarem lub samolotem do Genewy, skąd regularnie kursują busy do Chamonix. Alpejski urok miasteczka podkreślają zabytkowe drewniane chaty i pensjonaty z XIX w. Krajobraz można porównać z polskim Zakopanem.
1
Rue Paccard
Koniecznie przespaceruj się główną ulicą handlową Rue Paccard. Nie brak tu butików z ubraniami, biżuterią oraz zegarkami najsłynniejszych marek. Oferta noclegów jest niezwykle bogata, możesz zamieszkać w jednym z kilku czterogwiazdkowych hoteli, jak Le Morgane czy Jeu de Palme, gdzie pokój w promocyjnej cenie kosztuje minimum 190 euro lub skorzystać z oferty apartamentów albo pokojów za nieco mniejszą sumę.
2
Chamonix - Mont Blanc
Miasto rozciąga się u stóp najwyższego szczytu Alp – Mont Blanc (4810 m n.p.m.), zwanego też dachem Europy. Niedostępną Białą Górę w 1786 r. zdobyli Jacques Balmat i lekarz Michel Paccar, tym samym zapoczątkowując modę na alpinizm
3
Aiguille du Midi
Bez względu na porę roku największą atrakcją jest wjazd na sąsiadujący z Mont Blanc szczyt Aiguille du Midi, z którego widać nie tylko osławiony szczyt, ale także obozy alpinistów i grupy wspinaczy w pięknej panoramie Alp. Podróż trwa jedynie 30 minut i odbywa się w nowoczesnej kolejce linowej. Mimo, że bilet nie jest tani, naprawdę warto!
4
śnieżny tunel Chamonix
W cenie wjazdu przejście lodowym tunelem, który wydrążono w lodowcu – w połowie drogi na najwyższy taras widokowy. Zimą kolejki używają także amatorzy białego szaleństwa, którzy pragną zjechać jedną z najdłuższych tras na świecie – ta ze szczytu Aiguille du Midi ma aż 22 km długości!
Strona 1 z 5

Powiązane porady

meduzy
opalanie
Wakacje rodzinne

Komentarze (0)

* Pola wymagane