kebab

Jak zrobić kebab?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Kebab jest tureckim daniem, które w Polsce staje się coraz bardziej popularne. Wiele restauracji wprowadza kebab do swojego menu, co z pewnością przyciąga klientów, zwłaszcza tych młodszych. Każdy bowiem chce spróbować tego nowego dania. Kebab możesz wykonać samodzielnie, wymaga to jednak trochę pracy, dlatego też wiele osób decyduje się na wyjście do lokalu.
P

* Pita
* Mięso
* Dodatki: kapusta czerwona, pekińska i biała, ogórek, pomidor
* Sos czosnkowy
* Sos chili (do kupienia tutaj)
* Przyprawy: sól, pieprz, papryka

1
Włóż pite do pieca i podgrzewaj ją, aż będzie ciepła. Po upływie kilku minut ostrożnie wyjmij ją z pieca.
2
Ciepłą pite przetnij za pomocą ostrego noża, tworząc w niej kieszeń.
3
Do tak przygotowanej pity włóż mięso. W restauracjach dodaje się specjalnie przygotowane mięso do kebabu – baraninę na dużym rożnie, które ścina się warstwami na szufelkę za pomocą ostrego noża. Przygotowując kebab w domu, możesz użyć mięsa mielonego, podsmażonego na patelni z dodatkiem cebuli i czosnku, smażonego boczku czy szynki jak również podsmażonych kawałków kurczaka.
4
Teraz czas na dodatki. Według uznania może to być kapusta biała, kapusta czerwona, pomidor, kukurydza oraz cebula i świeży ogórek. Kapustę potnij w cienkie paski, ogórek i pomidor w plasterki.
5
Na koniec dodaj sos. Najlepszy do kebabu jest sos czosnkowy i odrobina sosu chili – jeśli lubisz ostre dania.
6
Całość dopraw do smaku używając soli, pieprzu i papryki. Smacznego.

Powiązane porady

pomysły na tosty
Jak odświeżyć starą bagietkę

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

bartholomew
08.02.2016
Ani słowa w tym artykule o najważniejszym - czyli o marynowaniu mięsa w przyprawach. Ani słowa także o kminie rzymskim, kolendrze, itd., które nadają kebabom smak... To chyba taka "własna wersja kebeba", i tyle.
gosciu
22.01.2014
kebab wymyslil niemiec i oryginalny tylko z baraniny ...wiec wszystkie inne sa smieciami ..to jak ryba z kapusty.....zenada
bubu100
15.10.2013
A co to za filozofia wrzucić do pity kapustę, nawet jeśli nie byłoby o niej słowa w przepisie (choć jest)? Przecież to oczywiste, że każdy dobiera dodatki wg. własnego gustu i uznania.
sara
06.03.2012
no przeciez jest kapusta naucz sie czytac a wtedy pisz !bardzo dobry przepis napewno wyprobuje
pootie
21.09.2011
smak daje sos i odpowiednio przyprawione mięso a tu słowa nie ma jak je przygotować a pozostałe składniki to żadna tajemnica więc artykuł słaby.
wiking
27.06.2011
przeciez to jaka lipa a nie kebab jest - gdzie kapusta do kebaba?! gdzie jest... zreszta co tu pisac - to jest popierolka, a nie przepis na kebaba. odradzam