doceniaj innych - bądź szczęśliwszy

Jak poczuć się świetnie w kilka sekund?

ZenZen - specjalista Tipy.pl

Strategia ta działa rewelacyjnie a jest niezwykle prosta. Technikę tą można wykonać w domu, w pracy, na spotkaniu ze znajomymi, przyjaciółmi, rodziną lub nawet wówczas, gdy spędza się czas samotnie. Można ją zastosować również przebywając z nieznajomym.

Czy wiesz o czym mówię? Mówię o dobrym samopoczuciu. Jest coś, co możesz zrobić już teraz, aby poczuć się niemal natychmiast znacznie lepiej a mianowicie...

Aby poczuć się lepiej należy szybko przestać myśleć o sobie i zwrócić całą swoją uwagę na innych. Zacznij myśleć o innej osobie. Kiedy to zrobisz pomyśl o tym, jak bardzo cenisz tego kogoś i mu to powiedz.

Brzmi to bardzo prosto, czyż nie? To naprawdę działa. Dlaczego? Kiedy mówimy komuś, że go cenimy, sprawiamy, że ta osoba czuje się dzięki nam lepiej. Zawsze, kiedy sprawimy komuś innemu przyjemność sami czujemy się o wiele lepiej.

Na tym właśnie polega cała sztuczka - sprawić, aby ktoś poczuł się lepiej co z kolei wpływa na znaczną poprawę naszego humoru. A przecież nie ma lepszego sposobu na sprawienie komuś przyjemności niż powiedzenie drugiej osobie jak bardzo ją doceniamy.

Poniżej znajdziesz 3 sposoby na docenienie innych i równocześnie na lepsze samopoczucie.

1
Doceń swojego szefa

Pracujesz w firmie? Czy czasami zastanawiałeś się co szef dla ciebie robi? Czy byłeś wdzięczny za dodatkową premię? Paczki z okazji świąt? Opłaconą wycieczkę? Z pewnością się cieszyłeś, ale czy byłeś wdzięczny szefowi? Czy pomyślałeś "jak to miło z jego strony"? Twój szef nie musi tego robić. Robi to dla ciebie. Dlatego powinieneś być wdzięczny za wszystko co twój przełożony dla ciebie robi.

Przykładowo: Jeśli dostaniesz w prezencie dodatkowy, płatny dzień urlopu, idź do niego do biura, podaj mu rękę i mu osobiście podziękuj.

Kiedyś również ty możesz zostać szefem - może otworzysz swój własny biznes. Dlatego nie traktuj szefa jak kogoś z innej planety. Staraj się oceniać sytuację jego oczami i bądź wdzięczny za to, że dał ci szansę pracy u ciebie w firmie.

2
Doceniaj swoich rodziców

Doceń to co robią dla ciebie rodzice. Zawsze miej tą świadomość, że to tylko dzięki nim jesteś tym kim jesteś. Dzięki nim mogłeś ukończyć szkołę, ponieważ gdyby nie ich finansowe wsparcie nie miałbyś czasu na naukę. Doceń to, że twoi rodzice prawdopodobnie musieli bardzo dużo pracować, aby zarobić na twoje utrzymanie i wykształcenie, na żywność, odzież i liczne zachcianki.

Weź teraz telefon i zadzwoń do swoich rodziców. Podziękuj im za wszystko. Prawdopodobnie bardzo ich tym zaskoczysz. Możesz się spodziewać nawet kilkusekundowej ciszy w telefonie, jednak sprawisz im ogromną radość a sprawiając radość swoim rodzicom - sam poczujesz się bardziej szczęśliwy.

3
Doceń swojego sąsiada

Może masz sąsiada z którym utrzymujesz bliższe kontakty? Jaki on jest? Może to "złota rączka"? Może wie wszystko o naprawach i zawsze służy ci ekstra radą? A może specjalizuje się w czymś innym? Jeśli masz takiego sąsiada, bez którego twoje życie byłoby znacznie trudniejsze powinieneś go docenić. Zastanów się co on lubi. Może lubi piwo? Czekoladki? Wracając z pracy do domu skocz do sklepu i kup mu to co mogłoby go ucieszyć. Wręcz mu ten upominek zanim wrócisz do domu i podziękuj za to, co robi i kim jest dla ciebie i dla twojej rodziny.

?

Wskazówki
* To tylko kilka przykładów jak można pokazać komuś, że go cenimy. Sposobów jest znacznie więcej. A ty, jak doceniasz ludzi, których kochasz?

Powiązane porady

sposoby na zmęczenie
Jak być większym optymistą?
samobójca

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lili
16.01.2014
Bardzo podoba mi się ten pomysł :-). Ludzie powinni być wdzięczni za to co mają i kogo mają i wyrażać wdzięczność, to sprawia, że pojawia się tego jeszcze więcej i dzieją się CUDA :-)