pielęgnacja włosów po zimie

Jak poprawić stan swoich włosów po zimie?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Koniec mroźnej pory roku to zwykle początek kłopotów z włosami, które są wymęczone noszeniem czapki i zmianami temperatury włosami. Oklapnięte, przesuszone, matowe... stop! Bez tego nie ma mowy o zdrowej, pięknej fryzurze. Pomocne będą specjalne preparaty i proste zabiegi. W preparatach do włosów szukaj keratyny i ceramidów (uzupełniają uszkodzone spoiwo włosa) oraz protein i prowitaminy B5, wspomagających domykanie otwartych łusek.
1
Przywróć zdrowy połysk

Każdej fryzurze przywrócisz połysk, stosując maseczki z koktajlem witamin lub płukanki z octem owocowym. Jesteś blondynką? Stosuj preparaty wydobywające piękny jasny odcień. Myjąc włosy, do ostatniego płukania dodaj np. sok z cytryny.

Dobrym sposobem na lśniące włosy są domowe kuracje. Do odżywki dodaj trochę miodu i trzymaj tę miksturę pod ręcznikiem zawiniętym na głowie pół godziny.

Jeśli farbujesz włosy, raczej nie stosuj szamponów typu 2 w 1 ani tych z linii przeciwłupieżowych, ponieważ ich składniki wiążą się z występującą we włosach keratyną i wypierają barwniki z otoczki włosa.
2
Dodaj energii cienkim włosom

Aby włosy przetłuszczające się nie traciły fasonu, potrzebują solidnej pielęgnacji, ukierunkowanej na odświeżanie i zmniejszanie produkcji sebum.

Wybieraj preparaty bogate w cynk, witaminy z grupy B i związki roślinne (czarna rzepa, szałwia, pokrzywa). Szampony dla Ciebie powinny regulować pracę gruczołów łojowych i działać oczyszczająco, ale delikatnie – tak, aby nie wywoływać podrażnień. Uważaj, aby zbytnio nie wysuszyć skóry głowy; to może pobudzać gruczoły łojowe do wzmożonej pracy.

Zrezygnuj z używania odżywek i balsamów bez spłukiwania, gęstych masek i preparatów nabłyszczających, bo są za ciężkie. Po ich użyciu cienkie pasma szybciej sklejają się i wyglądają nieświeżo.
3
Stosuj wzmacniające preparaty w ampułkach

Dzięki skoncentrowanym składnikom działają intensywniej. Wcieraj też w skórę głowy działający antyseptycznie sok z aloesu.

Po zimie we włosach ze skłonnością do przetłuszczania się może pojawić się lub nasilić łupież. Warto wypróbować nowość w walce z tą dolegliwością – tabletki z probiotykiem.

Zawierają one wyselekcjonowane szczepy bakterii, które wzmacniają naturalną ochronę skóry głowy. Zaletą takiej kuracji jest to, że nie tylko likwiduje ona łupież, zapobiegając jego nawrotom na dłuższy czas, ale i wzmacnia włosy.
4
Sprężystość i wygładzenie dla suchych włosów

Twoje włosy można ujarzmić tylko dzięki regularnemu stosowaniu odżywczych specyfików o bogatym składzie. Ale stosowanie preparatów nawilżających i regenerujących, gdy włosy są zniszczone, to nie wszystko. Nie bez znaczenia są też dobre nawyki pielęgnacyjne. Włosy suche i łamliwe staną się elastyczne dzięki wcieraniu w skórę głowy eliksirów z olejkami, np. arganowym. Rób to przed myciem głowy lub bezpośrednio po nim.
5
Zbawienny masaż

Przy okazji wykonaj masaż, który pobudzi krążenie, dzięki czemu więcej cennych dla włosów składników wniknie do ich cebulek i odżywi je. Masaż wykonuj delikatnie, opuszkami palców.

Dobrym dla Ciebie kosmetykiem jest serum do regeneracji końcówek włosów (są najbardziej przesuszone) i jedwab w płynie (wspaniale zmiękcza pasma). Jeśli masz długie włosy, które łatwo się plączą, wetrzyj w nie odżywkę lub balsam jeszcze przed myciem. Ułatwi to rozczesanie pasm, które nie będą się plątać.
6
Sauna parowa

Może wybierzesz się na zabieg nawilżający u fryzjera – saunę parową? Na umyte włosy fryzjer rozprowadza maskę mocno nawilżającą. Następnie siadasz pod specjalnym hełmem wytwarzającym ciepłą parę. Trwa to ok. pół godziny, a rezultat jest wyśmienity – lśniące, miękkie włosy. Przy zniszczonych włosach zabieg warto powtarzać.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

olejek inchi
Przedłużanie włosów
długie włosy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane