łowienie ryb na rzece

Jak łowić na rzece?

AydindrilAydindril - specjalista Tipy.pl
Łowienie w rzekach i potokach może być znacznie bardzie satysfakcjonujące. Jest to trochę trudniejsze, niż łowienie w stawie czy jeziorze. Woda zazwyczaj jest płytka a nurt szybki, często można spotkać nisko wiszące gałęzie lub ostro zakończone, wystające skały. Aby rozpocząć wędkowanie w rzece, przeczytaj poniższe wskazówki.
P

* Przewodnik
* Wędka
* Wodery
* Kotwiczki
* Żywa przynęta

1
Ustal w jakiej rzece lub strumieniu chcesz łowić. Być może w pobliżu znajduje się duża rzeka lub piękny strumień na zalesionym terenie.
2
Zdecyduj się, jaki gatunek ryb chcesz złowić.
3
Znajdź informacje o rzecze lub strumieniu, który wybrałeś. Odwiedź sklep ze sprzętem do wędkowania i przynętami, który znajduje się w pobliżu wybranego przez ciebie miejsca i porozmawiaj z pracownikami. Uzyskasz w ten sposób informacje o pobliskich rzekach i strumykach. Wiedza lokalnych osób powinna stanowić zawsze podstawę!
4
Zastanów się czy nie przyda ci się przewodnik. Pokaże ci on rzeki i potoki, które doskonale nadają się do połowu ryb. Informacje o tym, jak skontaktować się z odpowiednim przewodnikiem, powinieneś uzyskać w lokalnym sklepie ze sprzętem do wędkowania.
5
Weź swoje wodery – wysokie kalosze rybackie sięgające ponad kolana. Dzięki nim będziesz suchy, nawet gdy będziesz stał w wodzie.
6

Zaplanuj czas połowu – jest to bardzo ważny element. Zwróć uwagę na pogodę i fazę księżyca, zanim wyruszysz na ryby. Musisz wiedzieć kiedy jest pełnia, nie jest to trudne do nauczenia, a ma duże znaczenie dla poziomu aktywności ryb. Informacje na ten temat znajdziesz w kalendarzu brań wg. faz księżyca A. Fouchera.

7
Stosuj żywą przynętę i zawsze używaj kotwiczek. Jest to najlepszy sposób na zaprezentowanie przynęty w naturalny sposób.
8
Żywe robaki nabij na kotwiczkę i pozwól, by unosiły się naturalnie z prądem rzeki. Staraj się nie obijać ich o kamienie, nie przynosi to wówczas najlepszych efektów. Jest to prawdopodobnie najlepsza technika połowu w rzekach i strumieniach.
9
Metoda gruntowa w rzekach jest nieco bardziej skomplikowana. Ciężarki powinny ważyć co najmniej 30gr - więcej jeśli jest wartki nurt (może być nawet 120gr).
10
Oczywiście łowiąc ryby w rzece wybieramy miejsca spokojniejsze niż środek rzeki - np. dołki za kamieniami i innymi zawadami, zakola, wolny, głęboki nurt przy przybrzegowych burtach itp.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

łowienie szczupaków
okoń
łowienie na spinning

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Ass
30.04.2015
Chyba wOdery, a nie wAdery!
AnnaNowaczyk
25.02.2014
Na taki wyjazd nad rzekę konieczna jest peleryna przeciwdeszczowa i dobre kalosze!