Zadar

Co warto zobaczyć w Zadarze?

Włóczykij - specjalista Tipy.pl
Zadar
1 z 7
Nastrojowe i rozleniwiające, a zarazem wesołe i tętniące życiem. Zadar w Chorwacji to miasto pełne kontrastów, w którym nietrudno zapomnieć o całym świecie.Wystarczy wyjść na promenadę, aby usłyszeć jeden z najbardziej niezwykłych koncertów. To fale morza, uderzając o Organy Morskie (Morske Orgulje) wygrywają piękne melodie. Jest to jedyny taki instrument na świecie. Nic zatem dziwnego, że turyści przybywają do Zadaru, by go posłuchać.
1
Kościół św. Donata
Kościół św. Donata
Inną osobliwością miasta jest kościół św. Donata pochodząca z czasów przedromańskich. Gdy się jej przyjrzeć uważniej, zobaczymy wmurowane w ściany antyczne kolumny. Warto też wejść na dzwonnicę, by z tarasu widokowego podziwiać, jak czerwone dachówki odcinają się od bieli murów i lazurowej wody. Wieczorami w kościele odbywają się koncerty muzyki klasycznej. Dzięki fenomenalnej akustyce, pozostają na długo w pamięci.
2
Kalelarga
Kalelarga
Tuż obok przebiega główna ulica miasta Kalelarga. To właśnie tu znajdują się eleganckie kawiarnie, butiki i sklepy z pamiątkami. Wystarczy jednak skręcić w boczną uliczkę, by poczuć klimat chorwackiego „Małego Rzymu”, jak żartobliwie zwą Zadar mieszkańcy, i odkrywać pamiątki ponad 3000 lat istnienia miasta.
3
Zadar - miasto
Architektura i parki narodowe
Władali nim Wenecjanie, Napoleon, Austriacy, Włosi, pozostawiając po sobie architektoniczne cuda. Jeśli mamy ochotę na spotkanie z naturą, tylko godzina jazdy dzieli nas od 5 parków narodowych: Paklenicy, Kornati, Jezior Plitwickich, Wodospadów Krki i Północnego Velebitu.
4
zachód słońca w Zadarze
Najpiękniejsze zachody słońca
Jednym z symboli miasta jest położona na skraju Riwy – nadmorskiego bulwaru – instalacja architekta Nicoli Bašicia „Pochwała Słońca” (Pozdrav Suncu). To właśnie stąd, zdaniem Alfreda Hitchcocka, widać najpiękniejszy zachód słońca na świecie.
5
pyszne pokusy
Pyszne pokusy
W Zadarze koniecznie trzeba skosztować tutejszych lodów oraz specjalności regionu Maraskino. Jest to likier destylowany ze sfermentowanego soku maraski, gorzkiej odmiany dzikiej wiśni, aromatyzowany kwiatami pomarańczy, migdałami, jaśminem i wanilią. Doczekał się nawet własnego festynu zwanego „Dni Maraski”.
6
Szklane cuda
Szklane cuda
Muzeum szkła antycznego jest wyjątkowym miejscem, bowiem znajdziemy tu setki zabytkowych przedmiotów zachwycających kunsztem dawnych mistrzów. A jeśli chcemy zobaczyć, jak dziś powstają szklane cuda, miejscowi artyści opowiedzą nam o swej pracy.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane